کد خبر: 551763
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۷:۵۵:۵۸
| |

کاهش ۸ درصدی حجم آب موجود در سدها

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر۱۴۰۰)تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال با ۸ درصد کاهش همراه شده است.

کاهش ۸ درصدی حجم آب موجود در سدها
کد خبر: 551763
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۷:۵۵:۵۸

بارش های اخیری که در کشورمان به وقوع پیوسته به ذوب شدن پوشش برفی منجر و همین امر آبگیری سدها را بهبود داده است با اینحال هنوز وضعیت نسبت به پارسال همچنان با کاهش روبرو است.

به گزارش ایرنا، تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران هم بیانگر آن است که حجم مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری(مهر۱۴۰۰) تا ۲۴ اردیبهشت ماه درحالی به رقم ۲۷ میلیارد و ۱۲ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پارسال که ۲۹ میلیارد و ۴۲ میلیون متر مکعب بوده است ۸ درصد کاهش دارد.

ذوب شدن پوشش برفی و نیز بارش های اخیر سبب رشد ورودی آب به سدها شده است به گونه ای که مجموع کل آب وروری به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ اردیبهشت ماه در حالی ۲۴ میلیارد و ۳۹ میلیون متر مکعب است که پارسال و در همین بازه زمانی این رقم ۲۴ میلیارد و ۱۸ میلیون متر مکعب بوده که یک درصد رشد را نشان می دهد.

میزان خروجی آب از سدها نیز در بازه زمانی ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه امسال ۱۶ میلیارد و ۴۹ میلیون متر مکعب است . پارسال و در همین بازه زمانی میزان خروجی آب از سدها ۲۲ میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با امسال ۲۵ درصدکاهش دارد. ظرفیت کلی سدهای کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است. اکنون ۵۴ درصد ظرفیت سدها از آب پر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها