کد خبر: 545506
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۹:۱۴:۵۱
| |

هواشناسی:

وزش باد نسبتا شدید در شمال کشور/ کاهش دما تا ۱۰ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار در کشور تا سه شنبه (۱۶ فروردین) ازافزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل از سه شنبه خبر داد.

وزش باد نسبتا شدید در شمال کشور/ کاهش دما تا ۱۰ درجه
کد خبر: 545506
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۹:۱۴:۵۱

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:از امروز تا سه شنبه (۱۴ تا۱۶ فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وزش باد گرم در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا(۱۴ و۱۵ فروردین) گفت: در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات اردبیل و گیلان افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و چهارشنبه (۱۷ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز افزایش می‌یابد که خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنج شنبه (۱۸ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین در نیمه غربی، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ فروردین‌ماه) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۶ فروردین‌) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ فروردین‌) بندرعباس با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها