وزیر کشور:

وضعیت فاجعه‌بار امروز افغانستان محصول جنایات آمریکا است

احمد وحیدی، جریان پیچیده نفاق را در مقابل جریان حق طلبانه شهادت، عامل جنایت علیه بشریت در سراسر جهان دانست و گفت در راس این جریان، آمریکا قرار دارد که زندگی فاجعه بار مردم افغانستان نمونه‌ای از نتایج جنایات آن است.

وضعیت فاجعه‌بار امروز افغانستان محصول جنایات آمریکا است
کد خبر: 550165
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ۱۹:۴۶:۲۵

احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز چهارشنبه در در یادواره سرلشگر خلبان شهید شیرودی و ۴۱ شهید والامقام شهر شیرود که به مناسبت چهل ویکمین سالگرد این شهید برگزار شد، گفت: به استناد آیه شریفه قرآن، نوری که از خون شهید پرتو افکن می شود، هرگز از بین نمی رود. هرگز اعمال شهدا تباه نمی شود. جریان شهادت بزرگترین قوام دهنده جریان حق در طول تاریخ است.

​به گزارش فارس، وزیر کشور ادامه داد: جریان شهادت برپادارنده جریان حق است. بنابراین انقلاب اسلامی ما که بر دوش شهدای ما حرکت می کند و در بستر خون پاک آنها به جلو می رود، هرگز از بین نخواهد رفت و دچار ناراستی و توطئه های دشمن نخواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: شهدا پیش از آنکه بروند، بهشت به آنها شناسانده شده است. شهدا با علم و آگاهی می رفتند. این شهید، الگو می شود. شهید شیرودی بی تردید یک نمونه و الگویی است که در بستر ارتش حزب الله آنچنان افتخار آفرینی کرد که الگوی همه ارتشیان، رزمندگان و برای همه جوانان شد.

وی تاکید کرد: امروز هرکسی که سرگذشت این شهید بزرگوار را بخواند، غبطه می خورد و میل می کند که چون او باشد. نادرند کسانی که در سن ۲۴ سالگی به مقام اسوه بودن برسند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه شهدای ما الگو هستند. همه شهدا عند ربهم یرزقونند اما کسانی که در صف اول جنگیدند، افضل شهدا هستند. صف اول یعنی هیچ خطی نمی بینید مگر اینکه شهید در حال مقابله با دشمن باشد.

وحیدی با یادآوری توطئه ضد انقلاب در کردستان که در اوایل انقلاب انجام شد تا این قطعه از خاک ایران را جدا کند، اظهار کرد: تیزپروازان هوانیروز ایران از جمله شهید شیرودی در صف اول جنگیدند و دشمن را به ذلت کشاندند.

وی افزود: شهید شیرودی هم از نظر فیزیکی و هم از نظر قدرت معنوی و خستگی ناپذیری، اخلاص، شجاعت، دلدادگی به انقلاب و امام راحل(ره) در صف اول بود.

وزیر کشور با بیان اینکه جمع شهدا یکی پس از دیگری، این جریان را می سازند، خاطرنشان کرد: جامعه ای هم که در این بستر حرکت می کند به جامعه الگو تبدیل می شود. وقتی جامعه ای با عشق شهید ساخته شد، آن جامعه الگو، خواهد بود. جامعه ای که شهید در آن تکریم می شود یعنی این جامعه عشق به خوبی دارد.

وحیدی عنوان کرد: پس شهید خود الگو است و هم الگوساز است. جامعه از کثرت این جریان شهادت، الگو می شود. اگر امروز دشمن به شکست خود اعتراف می کند نباید به خود ببالیم که در مسیر درستی حرکت می کنیم؟

وی تصریح کرد: جریان پیچیده نفاق در سراسر جهان امروز ذلیل است. آنها که دم از حقوق بشر می زنند، بشر را زیر پای خود لگدمال می کنند، دم از اخلاق می زنند و در اوج بی اخلاقی به سر می برند، دم از تمدن می زنند و در عمق توحش زندگی می کنند.

وزیر کشور با یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها، اظهار کرد: امروز کدام نقطه از جهان از شر ظلم و وحشی گری این رژیم ها در امان باشد؟ شما می بینید که چه به سر افغانستان آوردند. بخش زیادی از مردم این کشور که مجبور به مهاجرت شده اند، به خاطر شدت ترس و واهمه و زندگی بسیار فاجعه باری است که آمریکایی ها برای آنها درست کرده اند.

وحیدی تاکید کرد: آیا وضعیت امروز افغانستان را کسی غیر از آمریکایی ها ایجاد کرد؟ چطور می توانند این جنایات را توجیه کنند؟ همه زندگی مهاجران افغانستان به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به دست آمریکایی ها از بین رفته است. زندگی یمنی ها به دستور چه کسانی از بین می روند؟

وی خاطرنشان کرد: نگاه کنید چه بلایی سر مردم عزیز یمن می آورند. آیا می شود به آنها انسان گفت؟ به مردم فلسطین نگاه کنید، از همه طرف محاصره شده اند، اما باز هم حماسه می آفرینند و نگاه کنید چه کسانی از این دژخیمان حمایت می کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: شرم باد بر آن دولت های به اصطلاح اسلامی که با کمال وقاحت با رژیم صهیونیستی مسلمان کش چنین پیمان عادی سازی روابط می بندند. مگر نمی بینند جلوی چشمشان چه بلایی سر مردم فلسطین می آورند؟

وحیدی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید فطر گفت: این همه فشار بر مردم ایران آوردند، اما شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودید. تبلیغ می کنند که فشار اقتصادی مردم را از انقلاب دور کرده است، در حالیکه مردم یک لحظه در دفاع از نظام به خود تردید راه نداده اند و نمی دهند و نخواهند داد. بله مردم تحت فشارند و خواسته های به حقی دارند و دولت آیت الله رئیسی تمام تلاش خود را برای حل مشکل مردم به کار گرفته است.

وی افزود: امروز روز آفرینش هنگامه ای است که ان‌شاء‌الله جهشی جدید در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتد، که مبنای آن ایمان عمیق و استوار مردم، مبارزه بی امان با دشمن کافر و منافق و با تکیه بر ظرفیت های ذاتی خود برای حرکت رو به جلو، در این مقطع تاریخی حساس است.

وزیر کشور ادامه داد: امروز تاریخ جدیدی در حال شکل گیری است که بی تردید ملت بزرگ ایران با صبر و استقامتی که در مقابل فشارهای دشمن به عمل آوردند و در صحنه ماندند و با قدرت به جلو می روند، نقش آفرینی می کنند.

وحیدی اضافه کرد: در محضر شهدا بیعت می بندیم که این راه عزتمند را تا آخر بپیماییم و برای آن، از همه شهدا کمک می طلبیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها