کد خبر: 549938
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۱:۰۷
| |

نماز عید فطر در البرز برگزار شد

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: این حضور به دشمنان نشان داد که با تمام تلاش برای فاصله انداختن، پیوند بین نسلی در جامعه اسلامی برقرار است.

نماز عید فطر در البرز برگزار شد
کد خبر: 549938
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۱:۰۷

سیدمحمدمهدی حسینی همدانی روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت در خطبه‌های نماز عید فطر کرج، حضور جوانان و نوجوانان در روز قدس حاکی از عزم و همت بالا برای ماندن در پای آرمان های اسلام و انقلاب است و در گام دوم این قدم‌ها قدرتمندتر برداشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند تا آرمان های انقلاب را در دفاع از مستضعفان و به خصوص فلسطین را از مردم گرفته و به دنبال این بودند که مردم در راهپیمایی روز قدس  حضور نداشته باشند؛ به همین منظور شعارهایی را درست کرده و یک عده نیز دنباله رویشان شدند اما حضور همین نوجوانان نشان داد که انقلاب با قدرت در حال حرکت است و در همین روزهای حساسی که عده ای از سران منطقه به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل پلید و منحوس هستند مردم دنیا به خصوص ایرانی ها و جوانان ما با حضور قدرتمند خود نشان دادند که فلسطینی ها تنها نیستند. در واقع پیام این حضور این بود که مردم انقلابی ایران مانند روز اول پر نشاط و جهادی از ارزش ها و آرمان ها  در مقابل زورگویان پلید عالم دفاع کرده و سر سوزنی عقب نشینی نخواهد کرد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز عید فطر به سالروز شهادت مرتضی مطهری هم اشاره و تصریح کرد: شهید مطهری مقتضیات دوران را جلوتر از زمان خود بررسی کرد. شهید مطهری از  مصادیق بارز جهاد تبیین هستند و در آن زمان با تبحر و ژرف اندیشی عمیق پاسخ  دشمنان اسلام را در زمان مناسب می داد و جلوی انحراف را می گرفت.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: آموزگاران تلاش می کنند تا دانش آموزانی را از نظر علمی و معنوی به رشد برسانند و مسئولیت خطیری بر عهده دارند و  البته مشکلاتی که دارند نباید مانع خدمات آنها شود.

نماینده ولی فقیه در البرز خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مشکلات معلمان شد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خرج کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است. البته باید مراقب باشند مطالبات صنفی آنها مورد سواستفاده قرار نگیرد و از مجاری قانونی پیگیری نمایند.

وی بیان کرد: معلمان باید روحیه امید و اقتدار را در فرزندان خودشان زنده نگه داشته و عزت و عزتمندی را در آنها تقویت کرده و در تلاش برای استقلال کشور تاکید کنند.

حسینی همدانی به موضوع جهاد تبیین هم اشاره و اعلام کرد:  جهاد تببین بحث تک بعدی نیست، همانگونه که در همین ابتدای سال وقتی سخنرانی مقام معظم رهبری را دقت کرده باشید در ابتدا از ضرورت رشد و اصلاح امور اقتصادی کشور سخن گفتند و از اقتصاد دانش بنیان گفتند و در ادامه در خصوص اقتصاد و نقش تولید را تببین فرمودند. این مهم نشان داد که یکی از ابعاد تببین به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی برای از بین بردن و کم کردن مشکلات اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی در کشور است که بایستی به این مساله پرداخت چرا که جامعه نیاز به این مهم دارد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه یکی از همین روش های تبلیغی فضای مجازی است که به آن تنها به عنوان تهدید نباید نگاه کرد گفت: شاید زمان زیادی را از دست داده باشیم اما توان جبهه فرهنگی کشور آنقدر بالا است که با با روش های روان شناسی دقیق و هوشمندانه جلوی دیکتاتوری رسانه های مستکبران را بگیرد به عنوان مثال همین سرود سلام فرمانده در راهپیمایی روز قدس که همگی بازخورد آن را در دنیا دیدیم نشان داد که در این عرصه چقدر می توانیم قدرتمندانه وارد شویم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: امیدواریم که خداوند در این عید بهترین جایزه برای ما که کرامت، عزت و تقوی است را قرار داده و در هر سویی که پیامبر و اولادش عبور می‌کنند ما را نیز سهیم و شریک نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها