کد خبر: 549906
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۰۰:۴۷
| |

امام جمعه آبادان:

عید فطر بهترین فرصت برای صله رحم است

امام جمعه آبادان گفت: عید فطر بهترین فرصت برای دید و بازدید و رفع کدورت‌ها و صله‌رحم است.

عید فطر بهترین فرصت برای صله رحم است
کد خبر: 549906
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۰۰:۴۷

عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های نماز عید فطر خواستار توجه جدی مردم و خانواده‌ها به این سنت حسنه اسلامی در عید فطر شد و اظهارداشت: از کارکردهای مهم تعطیلات در جامعه اسلامی به خصوص تعطیلات دینی و مذهبی همچون عید فطر این است که ما به سنت صله رحم توجه بیشتری کرده و به دید و بازدیدهای فامیلی بپردازیم.

به گزارش ایرنا، وی بر استفاده بردن از فرصت عید فطر برای دید و بازدید اقوام و دوستان تاکید کرد و اظهار داشت: عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان، صله رحم، دیدار خانواده و اقوام و دوستان است.

وی افزود:در مراسم فاتحه خوانی و تجدید عزا با خانواده های داغدیده در یک سال گذشته بهتر است تجدید عزا نکنیم و عید را تبریک بگوییم .

حجت‌الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت روز  روز معلم افزود:معلمان به عنوان قشرفرهنگی تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری که روز معلم به یاد این شهید نام گذاری شده است، گفت: شهید مطهری عالمی عامل بود و  به علمی که داشت عمل کرد.

روزه‌داران مومن و خداجوی شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده پس از ۲ سال به علت شیوع بیماری کرونا در نخستین روز از ماه شوال صفوف نماز عید را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکیل دادند و نماز عید سعید فطر را پس از یک ماه روزه داری در ماه میهمانی خدا به جای آوردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها