امام جمعه زنجان:

بزرگ‌ترین دستاورد ماه رمضان تقوی الهی است

امام جمعه زنجان گفت: بزرگ‌ترین دستاوردی که در ماه مبارک رمضان نصیب روزه‌داران مومن می‌شود، تقوای الهی است.

بزرگ‌ترین دستاورد ماه رمضان تقوی الهی است
کد خبر: 549920
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۱:۴۸

علی خاتمی صبح امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های نماز عید فطر زنجان، با یادآوری اینکه بزرگ‌ترین دستاورد روزه ماه مبارک رمضان، به دست آوردن تقوی الهی است، افزود: امروز خداوند متعال را شاکر هستیم که بعد از یک ماه روزه‌داری و عبادت، عید فطر را جشن می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بهترین عید، همان عیدی است که بعد از عبادت خداوند محقق می‌شود، تصریح کرد: در روایات آمده است که روزه‌داران ماه مبارک رمضان بر سه دسته‌اند. گروه اول کسانی که با نیت دوری از آتش جهنم روزه گرفته و پاداشت آن‌ها در عید فطر، نجات از آتش جهنم است.

خطیب نماز عید سعید فطر در زنجان ادامه داد: گروه دوم به طمع بهشت و رسیدن به روضه خداوند روزه می‌گیرند که جایزه این گروه نیز حصول به بهشت است و گروهی هم هستند که به عشق و امر خداوند در این ماه روزه‌داری می‌کنند که جایزه این گروه نیز علاوه بر نجات از آتش جهنم و بشارت برای حصول بهشت، رسیدن به رضوان خداوند است.

خاتمی با تاکید بر اینکه تنها عملی که ضریب خلوص اعمال انسان را بالا می‌برد، روزه‌داری است، اظهار کرد: برکاتی که امروز نصیب ما شده، به خاطر انجام دادن اعمالی چون روزه‌داری، اقامه نماز شب، دعا و نیایش، قرائت قرآن، ادای احسان و صدقات و ... است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه همه شما را به روزه گرفتن در طول سال (هر ماه به مدت سه روز) و تداوم پاداش‌های روزه‌دار در سایر ایام توصیه می‌کنم، عنوان کرد: تاکید شده است که نباید رابطه خود را با دعا، احسان و صدقات و موارد این چنینی قطع کنیم؛ چرا که این دستاورد گران‌بها بوده و باید تا ماه مبارک رمضان سال آینده تداوم داشته باشد.

وی ضمن تبریک مجدد عید سعید فطر، روز کار و کارگر و روز معلم، جوانان را به دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جمع دانشجویان توصیه کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این جمع فرمودند که دانشگاه نسبت به جامعه هویت‌بخش بوده و می‌تواند کار بزرگی انجام دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران هویت، آرمان، شخصیت، استقلال و افق دید بخشید و به تبع آن دانشگاه نیز باید از این خصوصیات برخوردا شود، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، رهایی از احساس حقارت، ضعف و ایستادگی در مقابل مستکبران، نتیجه احساس هویت جوانان انقلابی و دانشگاهی است.

وی ضمن ابراز امیدواری از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: امیدواریم جوانان که سرمایه آینده این کشور هستند، برای ساختن ایرانی آزاد و آباد تلاش کنند تا ایران اسلامی همانند دورانی که پایه‌گذار بزرگ‌ترین تمدن در دنیا بود، مورد توجه جهانیان در همه ابعاد قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها