کد خبر: 549357
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۵:۵۲
| |

احتمال وقوع دوباره گردوخاک در خوزستان

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به اطلاعیه روز جاری هواشناسی خوزستان و مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی نسبت به بالا بودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گرد و خاک اطلاعیه سطح زرد صادر کرد.

احتمال وقوع دوباره گردوخاک در خوزستان
کد خبر: 549357
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۵:۵۲

بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳ مورخ هفتم اردیبهشت ماه جاری مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک، بالا بودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گردوخاک ناشی از آن، مورد انتظار عنوان شده است که زمان شروع آن از اواسط پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری و زمان پایان آن  اوایل روز شنبه دهم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.

به گزارش فارس و براساس این اطلاعیه غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکز استان  به عنوان منطقه اثر رخداد گرد وخاک اعلام شده که با مخاطراتی همچون کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گردوخاک همراه است.

در این اطلاعیه به بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه شده از تردد غیر ضروری خودداری کنند و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز  تمهیدات لازم را بکار گیرند.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  و سایر دستگاههای مرتبط شهرستان  جهت حفظ آمادگی کامل، تداوم آماده باش و اتخاذ تمهیدات لازم و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اطلاعیه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها