کد خبر: 542219
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۳:۲۳:۳۵
| |

وزش باد شدید در کشور/احتمال شکستن درختان کهنسال و فرسوده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و احتمال خسارت سازه‌های به گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها خبر داد.

وزش باد شدید در کشور/احتمال شکستن درختان کهنسال و فرسوده
کد خبر: 542219
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۳:۲۳:۳۵

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ ازتغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک از اواخر وقت چهارشنبه(۱۸ اسفندماه) تا پیش از ظهر شنبه (۲۱ اسفندماه) خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرایط جوی روز چهارشنبه درآذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، نیمه شرقی کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان، شمال فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب ایلام، پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) درخوزستان، اصفهان، یزد، کرمان، مرکزی، همدان، زنجان، نیمه شرقی کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، آذربایجان شرقی، شمال لرستان، سمنان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، جمعه(۲۰ اسفندماه) در شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، تهران و سمنان و شنبه دریزد، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، مرکزی، قم، همدان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه شرقی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

در این شرایط جوی احتمال خسارت سازه‌های به گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها دور از انتظار نیست. به توصیه سازمان هواشناسی استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق‌بندی و محافظت از کندوها در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درهای سالن‌ها اقدام کنند، سالن‌های مرغداری نسبت به تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم را انجام دهند. خودداری از آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد، عدم استقرار ماشین‌آلات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی روی زمین، عدم آهک‌پاشی در استخرهای خاکی پرورش ماهی و مزارع میگو که آب آن تخلیه شده به دلیل وزش باد شدید نیز مد نظر  قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها