کد خبر: 549139
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۱۱:۳۵
| |

ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه در اهواز چه بود؟

روز گذشته برخی از والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه رهنما نسبت به انتشار یک ماده سمی در محوطه مدرسه و مسمومیت فرزندانشان ابراز نگرانی کردند.

ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه در اهواز چه بود؟
کد خبر: 549139
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۱۱:۳۵

روز گذشته برخی از والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه رهنما واقع در منطقه شهرک نفت که در محدوده‌ی ناحیه 2 اهواز قرار دارد، نسبت به انتشار یک ماده سمی در محوطه مدرسه و مسمومیت فرزندانشان ابراز نگرانی کردند.

گفتند بیایید و فرزندانتان را از مدرسه ببرید

​به گزارش فارس، مادر یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگویی در این خصوص اظهار کرد: روز یکشنبه مدیر و معاونان مدرسه رهنما از طریق پیام‌رسان شاد به خانواده‌ها اطلاع دادند که سریعا به مدرسه مراجعه کنند و فرزند خود را به منزل ببرند و هیچ توضیح دیگری در این خصوص نداند.

وی با بیان اینکه ما با نگرانی به مدرسه مراجعه کردیم، افزود: هنگام مراجعه به مدرسه با چند واحد آمبولانس، همچنین واحدهای آتشنشانی و خودروهای ایمنی روبه‌رو شدیم که درب مدرسه توقف کرده بودند و این امر بر نگرانی ما افزود. بچه‌ها نیز وحشت‌زده در حیاط مدرسه به دور معلمان خود حلقه زده بودند.

همکلاسی‌های دخترم مسموم شدند

پدر یکی از دیگر از دانش‌آموزان نیز با بیان اینکه چند تن از همکلاسی‌های دخترش به دلیل داشتن علائمی نظیر تهوع در بیمارستان نفت اهواز بستری شدند، گفت: من نیز به دلیل نگرانی از سلامت دخترم او را به بیمارستان بردم که دکترها یکسری آزمایش از دخترم گرفتند و گفتند اگر در روزهای آینده علائم ناشی از مسمومیت داشت به بیمارستان مراجعه کنیم.

انتقاد والدین از مدیر مدرسه رهنما

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان نیز با انتقاد از عدم توجه مدیر مدرسه به وضعیت روحی خانواده‌ها گفت: مدیر نه تنها بابت این اتفاق که در مدرسه‌‌اش رخ داد عذرخواهی نکرد بلکه جویای حال فرزندانمان نیز نشد. ما انتظار داریم که حداقل بابت این اتفاق توضیحی به ما می‌دادند.

در حال حاضر وضعیت مدرسه عادی است

مسعود فلاحی سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص مسئله انتشار یک آلاینده در مدرسه رهنما اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت مدرسه عادی است و مدرسه از فردا به چرخه آموزش برمی‌گردد.

وی همچنین گفت: هم اکنون دانش‌آموزان و معلمان مدرسه نیز از نظر سلامتی مشکلی ندارند و همه کسانی که در بیمارستان تحت نظر پزشک قرار داشتند، مرخص شده‌اند. خانواده‌ها نیز نگران نباشند چرا که تمام تمهیدات لازم در خصوص ایمنی محیط انجام شده است.  

توضیحات آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

در پی انتشار خبر انتشار ماده ای ناشناخته در دبستان راهنما اهواز آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز توضیحاتی منتشر کرد.

در این جوابیه ضمن تایید خبر مسمویت ۵ دانش آموز و ۲ همکار فرهنگی، آمده است: این افراد بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع داده شدند و خدمات درمانی لازم را نیز دریافت کردند و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته حال  این افراد نیز مساعد است.

تشکیل کارگروه میدانی

در ادامه آمده است: بلافاصله پس از این اتفاق و در اولین اقدام یک کارگروه میدانی متشکل از حراست؛ ارزیابی عملکرد و بهداشت و سلامت به محل مدرسه اعزام شدند و در اولین اقدام این کارگروه نسبت به توقف فعالیت مدرسه تا زمان بررسی جوانب حادثه روی داده، اقدام کرد.

ایمن سازی فضای مدرسه توسط واحد HSE شرکت نفت

در بخش پایانی آمده است: کارگروه میدانی بررسی حادثه مدرسه رهنما در هماهنگی با فرمانداری اهواز و همچنین نهادهای ذی ربط در حال علت یابی اتفاق روی داده و تشخیص نوع این گاز ناشناخته هستند که در نهایت پس از تکمیل گزارش مربوطه اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت. همچنین واحد  HSE ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت نیز با حضور در محل مدرسه نسبت به ایمن سازی فضای مدرسه اقدام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها