کد خبر: 541540
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۸:۴۵:۰۹
| |

جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در اهواز آغاز شد

رییس شورای اسلامی شهر اهواز، با بیان اینکه وجود سگ‌های بدون صاحب در اهواز امنیت و آسایش شهروندان را به خطر انداخته است، گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد این شهر به عنوان یکی از مهمترین مطالبه‌های مردم اهواز آغاز شده است.

جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در اهواز آغاز شد
کد خبر: 541540
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۸:۴۵:۰۹

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: با توجه به خطر جدی سگ های بدون صاحب و ایجاد مطالبه جدی مردمی پس از مرگ یک استاد دانشگاه خانم به دلیل تعرض سگ ها در اهواز، جمع آوری این سگ ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر اهواز و دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد در این شهر ادامه داد: هماهنگی و تقسیم کار میان دستگاه های مختلف شهر اهواز برای جمع آوری و ساماندهی وضعیت نامناسب سگ های بدون صاحب انجام شده است.

محمودی بیان کرد: تامین دارو بیهوشی و تجهیزات مورد نیاز به منظور زنده گیری این سگ ها توسط دستگاه های متولی پیگیری می‌شود.

وی یکی از موانع جمع آوری سگ های بدون صاحب را کمبود نیرو و ضعف در آموزش دانست و افزود: تیم های متعددی در سازمان پسماند و شهرداری های مناطق اهواز تشکیل و آموزش لازم برای زنده گیری این سگ ها داده شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه بر اساس آمار اداره بهداشت اهواز سالانه بیش از ۲ هزار مورد گزیدگی توسط حیوانات به ویژه سگ‌های بدون صاحب در اهواز ثبت می‌شود افزود:حضور پرتعداد این سگ‌ها در معابر تهدیدی جدی برای شهروندان به ویژه کودکان است.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه دار بودن اجرای این طرح ادامه داد:موثر بودن اجرای این اقدام ها بستگی به ادامه دار بودن اجرای آنها است که در این راستا شورای شهر تکالیفی را برای شهرداری و شهرداران مناطق برای استمرار جمع آوری سگ های ولگرد ایجاد کرده است.

اواسط بهمن امسال یک استاد خانم دانشگاه آزاد اسلامی اهواز پس از خارج شدن از ساختمان دانشگاه  مورد حمله چند سگ ولگرد قرار گرفت که برای رهایی از  دست سگ‌های ولگرد قصد فرار داشت اما با خودرویی در خیابان تصادف کرد و به کما رفت و متاسفانه در نهایت جان خود را از دست داد.

با انتشار این خبر، ضرورت جمع آوری سگ های بدون صاحب بار دیگر در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی اهواز مطرح و مسوولان و قشرهای مختلف به آن واکنش دادند که بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه اهواز و تاکید بر ضرورت جمع آوری این سگ ها تنها نمونه‌ای از این واکنش هاست.

شهردار اهواز نیز با بیان اینکه هم اکنون به طور تقریبی پنج هزار سگ بدون صاحب در اهواز وجود دارد که اگر با همین  روش ادامه یابد تا سال آینده جمعیت آنها در اهواز به ۲۰ هزار قلاده خواهد رسید تاکید کرده است که عقیم سازی، کشتن سگ های بیمار و ناقل بیماری و استفاده از سگ‌های مفید برای مزارع و یا استان‌هایی که نیاز دارند از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها