خبر خوب کرونایی؛

قرص کرونای فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی گرفت

قرص کووید پکسلووید فایزر تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد.

قرص کرونای فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی گرفت
کد خبر: 548843
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۲:۵۲:۰۴

سازمان بهداشت جهانی(WHO) اعلام کرد قرص ضد ویروس کووید ۱۹ پکسلووید(Paxlovid) فایزر را برای بیماران مبتلا به اشکال خفیف‌تر این بیماری که همچنان در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان هستند، به شدت توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندین نیوز،داروی ضدویروسی خوراکی فایزر(ترکیبی از قرص‌های نیرماترولویر و ریتوناویر) برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ غیرشدید که در معرض بالاترین خطر ابتلا به بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان هستند، مانند بیماران واکسینه نشده، مسن‌ یا مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی به شدت توصیه می‌شود.

توصیه این سازمان بر اساس داده‌های جدید از ۲ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌ شده شامل ۳۰۷۸ بیمار است. داده‌ها نشان می دهد خطر بستری شدن در بیمارستان به دنبال این درمان تا ۸۵ درصد کاهش می‌یابد و در گروه پرخطر(بیش از ۱۰ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان) به معنای ۸۴ بستری کمتر در هر ۱۰۰۰ بیمار است.

این سازمان توصیه می‌کند فایزر قیمت‌گذاری و معاملات خود را شفاف‌تر کند و دامنه جغرافیایی مجوز خود را با ثبت اختراع داروها افزایش دهد تا تولیدکنندگان ژنریک بیشتری تولید دارو را آغاز کرده و آن را سریع‌تر و با قیمت‌های مقرون به صرفه در دسترس قرار دهند.

سازمان بهداشت جهانی این دارو را به جای رمدسیویر، قرص مولنوپیراویر مرک و همچنین آنتی‌بادی‌های مونوکلونال توصیه کرده است.

بیماران باید مصرف قرص‌های پکسلووید خود را در عرض پنج روز پس از شروع علائم شروع کنند.

همچنین سازمان بهداشت توصیه خود را در مورد رمدسیویر، داروی ضد ویروسی دیگر بیماری کووید نی به‌روزرسانی کرده است.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی استفاده از رمدسیویر را در همه بیماران کووید بدون توجه به شدت بیماری پیشنهاد نکرده بود زیرا مجموع شواهد در آن زمان تاثیر کمی بر مرگ‌ومیر نشان می‌داد یا هیچ تاثیری نداشت. پس از انتشار داده‌های جدید از یک کارآزمایی بالینی که در مورد نتیجه پذیرش در بیمارستان است، سازمان بهداشت جهانی توصیه خود را به روز کرده و اکنون استفاده از رمدسیویر را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خفیف یا متوسط ‌که در معرض خطر بالای بستری هستند، پیشنهاد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها