کد خبر: 548822
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۱:۰۵
| |

چه کسانی امسال می‌توانند به حج بروند؟

معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر با بیان اینکه حدود 40 هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت:ممنوعیت اعزام برای افراد بالای 65 در نظر گرفته شده است.

چه کسانی امسال می‌توانند به حج بروند؟
کد خبر: 548822
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۱:۰۵

طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درپاسخ به این پرسش که «شرائط اعزام زائران خانه خدا در سال جاری چگونه است؟»، اظهار داشت: با توجه به اعلام دولت سعودی، ممنوعیت اعزام برای افراد بالای 65  در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو سالی است که مراسم حج برگزار نشده و شرایط خاص است؛ خوشبختانه تعداد قابل توجه‌ای از مردم  واکسینه شدند و یکی از الزامات سعودی نیز تزریق 2 دز واکسن کروناست.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همکاران، موقع معاینه زائرین امسال قاعدتا سختگیری بیشتری خواهند داشت؛ به خصوص برای افراد دارای بیماری‌های قلبی، ریوی و زمینه‌ای؛ در نتیجه تلاش داریم افراد دارای مشکل کمتر به مراسم حج اعزام شوند.

درودی درباره «تعداد پزشکان اعزامی به حج امسال»، افزود:‌با توجه به اینکه حدود 40 هزار زائر ایرانی در حج امسال حضور خواهند داشت،  قاعدتا تعداد اعضای تیم پزشکی اعزامی نسبت به سالهای قبل کمتر خواهد بود و منتظریم دستورالعمل‌های دیگر سعودی برای ترکیب بیمارستانی و تعدا اعزام به دست ما برسد.

وی درباره اینکه «آیا افراد زیر 65 بیمار دارای بیمار زمینه‌ای محدودیت‌هایی خواهند داشت؟»ابراز کرد:برای کسانی که بیماری زمینه‌ای شدید دارند محدودیت‌هایی قائل خواهیم شد و برای افرادی که کنترل شده و خفیف دارند مشکلی نخواهد بود.

درودی گفت: با توجه به دستورالعمل اخیر سعودی، عمده واکسن‌های داخلی که استفاده شدند قابل قبول خواهد بود و لیست رسمی آن را این هفته اعلام می‌کنیم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  اضافه کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی را هر سال داشتیم و امسال با توجه به شرائط کرونایی محدودیت‌ها شدید تر خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌بر اساس اعلام عربستان حدود یک میلیون حج گذار خواهند بود که 150 هزار نفر برای سعودی در نظر گرفته شده و 850 هزار نفر هم برای زائران سایر کشورها در نظر گفته شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها