کد خبر: 548622
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۳:۰۳:۰۸
| |

سمیه محمودی، عضو فراکسیون زنان:

الزام به غربالگری را در برنامه هفتم توسعه تکرار می‌کنیم

با توجه به اینکه ما غربالگری را به عهده افراد گذاشتیم این نگرانی وجود دارد که خانواده های کم درآمد اقدامی برای آن انجام ندهد و البته خانواده های کم درآمد در معرض آسیب بیشتری هستند. کار درست این بود که به جای حذف غربالگری برای آن بیمه تعیین کنیم.

الزام به غربالگری را در برنامه هفتم توسعه تکرار می‌کنیم
کد خبر: 548622
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۳:۰۳:۰۸

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به حذف غربالگری جنین، گفت: ما در برنامه ششم بحث غربالگری جنین را مصوب کردیم و حذف آن در قانون جمعیت اشتباه و خلاف قانون بالادستی بود که البته تصویب آن در کمیسیون ویژه هم نیاز به دوسوم رای داشت.

به گزارش عصرایران، سمیه محمودی  گفت: ما از ابتدا هم مخالف بررسی طرح جمعیت به صورت اصل ۸۵ بودیم و معتقدیم  این طرح باید در صحن مجلس بررسی می‌شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز که غربالگری حذف شده، باید فرهنگ سازی شود که مردم خودشان دنبال آن بروند. البته الان  اگر خانواده ای بخواهد می تواند غربالگری انجام دهد، فقط اجباری در آن نیست؛ قبلا اجبار بود که انجام شود ولی الان اختیاری شده است.

محمودی گفت: با توجه به اینکه ما این مسئله را به عهده افراد گذاشتیم این نگرانی وجود دارد که خانواده های کم درآمد اقدامی برای آن انجام ندهد و البته خانواده های کم درآمد در معرض آسیب بیشتری هستند. کار درست این بود که به جای حذف غربالگری برای آن بیمه تعیین کنیم.

نماینده مردم شهررضای استان اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: اگر آمارهای بهزیستی ‌‌و تعداد افراد معلول را بررسی کنیم متوجه می شویم که حذف غربالگری اشتباه بوده است.

وی افزود: در صدد این هستیم که این حکم برنامه ششم، یعنی الزام به انجام آزمایشات غربالگری جنین را در برنامه هفتم توسعه تکرار کنیم، ما به دنبال آن هستیم و امیدواریم صحن مجلس نیز موافقت کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها