کد خبر: 548038
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۳۹:۰۷
| |

اجرای مقتدرانه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شرق استان تهران

فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری ۳۷۳ سارق و کشف بیش از ۷۵ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق در طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در این فرماندهی خبر داد.

اجرای مقتدرانه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شرق استان تهران
کد خبر: 548038
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۳۹:۰۷

سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس که به مدت ۴۸ در سطح شرق استان تهران اجرا شد، اظهار کرد: این عملیات از سلسله عملیات هایی است که با هدف کشف مواد مخدر، کالای قاچاق و اموال مسروقه و مبارزه با اراذل و اوباش طراحی و عملیاتی شده که دستاوردهای بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به عنوان مطالبه جدی مردم و مسئولان افزود: برقراری امنیت برای تمامی موضوعات بسیار حائز اهمیت است و برخورد با مخلان نظم و امنیت در چارچوب و ساختار قانونی، اولویت مهم پلیس به حساب می‌آید.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به دستاوردهای این طرح خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر که از آن به عنوان ابرآسیب جامعه یاد می کنیم، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف ۷۵ کیلوگرم انواع مواد افیونی و دستگیری ۱۰۹ خرده فروش و ۱۴۹ معتاد متجاهر شدند.

سردار عزیزی با بیان این که طی این طرح یک باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر منهدم شده است، ادامه داد: اجرای طرح های پاکسازی در کانون های جرم و نقاط آلوده شرق استان تهران با رضایتمندی مردم همراه بود که از همکاری مردم و دستگاه ها نیز تقدیر و تشکر می کنم.

عالی ترین مقام انتظامی ویژه شرق استان تهران در ادامه، ارزش کارشناسی شده کالاهای قاچاق مکشوفه در این عملیات را ۷۵ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: کالاها قاچاق مکشوفه شامل بیش از ۹۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق، پوشاک، پارچه، پتو، چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دخانی و لوازم خودرو و ۴۵ دستگاه ماینر بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف ۵۰ دستگاه خودرو و ۲۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در طی این عملیات خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۷۳ سارق حرفه ای شناسایی و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگر با اشاره به پیگیری جدی پلیس استان در راستای اجرای تدابیر فرمانده مقتدر ناجا و مطالبه مردمی در بحث مقابله و برخورد با اراذل و اوباش، خاطرنشان کرد: با پیگیری و رصد دقیق پلیس ، ۱۸ نفر از اراذل و اوباش معروف دستگیر و ۱۸ قبضه انواع سلاح گرم کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در حوزه پلیس راهور و راه، از برخورد با برهم‌زنندگان نظم ترافیکی خبر داد و تصریح کرد: رعایت انضباط ترافیکی یکی از حقوق اجتماعی افراد است و پلیس با جدیت این موضوع را پیگیری می کند که نشانه آن توقیف ۴۹۵ دستگاه خودرو پلاک متخلف و ۱۵۶ دستگاه موتورسیکلت با سایر تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

سردار عزیزی در پایان، تامین امنیت جامعه را مهمترین دغدغه پلیس دانست و با تقدیر و تشکر از نگاه حمایتی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه نسبت به موضوع نظم و امنیت شرق استان تهران اضافه کرد: مجموعه پلیس شرق استان تهران با همکاری مردم، دستگاه ها و حمایت دستگاه قضائی مصمم به برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون‌شکنان است و قطعاً با این انسجام و همدلی که در استان وجود دارد هیچ مجرمی در امان نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها