حفاری غیرمجاز در «سرگذر» به امید یافتن گنج!/ از مالک شکایت شد

حفاری غیرمجاز ملکی مخروبه در عرصه بافت تاریخی همدان در منطقه سرگذر با هدف یافتن گنج، منجر به تخریب دیوار همسایه‌ها از یک سو و شکایت میراث فرهنگی از مالک بنا از سوی دیگر شد.

حفاری غیرمجاز در «سرگذر» به امید یافتن گنج!/ از مالک شکایت شد
کد خبر: 547541
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۶:۳۰:۲۱

حفاری غیر مجاز در یک بنای مخروبه در منطقه سرگذر با هدف یافتن گنج کار دست مالک و مغازه‌های اطراف داد به طوری که بخش‌هایی از چند مغازه دچار تخریب شد و تعطیل شدند.

به گزارش فارس، در همین راستا رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: مالک مِلک تجاری متخلف سال گذشته یک مورد کندوکار انجام داده و چشمه‌ای که در آن اطراف بود را حفاری غیرمجاز کرده بود که همسایگان از او شکایت کردند.

جهانگیری ادامه داد: در پی شکایت همسایگان، دادگاه نظر میراث فرهنگی را خواست اما به دلیل جمع شدن آب، کارشناسان ما نتوانستند نظر قطعی بدهند، ابتدا باید آب تخلیه می‌شد که با وجود قرار دادن پمپ آب باز هم کامل خالی نمی‌شد.

وی اضافه کرد: یک سالی از موضوع گذشت تا اینکه هفته گذشته مجدد به میراث فرهنگی در خصوص کندوکار اطلاع دادند، میراث فرهنگی به عنوان اولین ارگان در محل حضور یافت و برای میراث غیرمجاز بودن حفاری محرز شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در عرصه بافت تاریخی شهر همدان تشکیل پرونده صورت گرفت و از مالک شکایت کردیم.

وی اضافه کرد: قناتی از محل عبور می‌کند که قدیمی است و نمی‌توان آن را پوشاند، با نمور شدن دیوارهای اطراف، ضمن حفاری دو مورد از دیوارها فرو ریخته است و همین موضوع عامل شکایت همسایه‌ها شده است.

حفاری غیر مجاز

حفاری غیر مجاز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها