مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا:

انتظار بروز موج هفتم کرونا در اردیبهشت را نداریم

دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا گفت: با درصد بالای ابتلا و واکسیناسیون، انتظار موج هفتم پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را نداریم. یونسیان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، تنها ممکن است افزایش نسبی و مختصری داشته باشیم.

انتظار بروز موج هفتم کرونا در اردیبهشت را نداریم
کد خبر: 547476
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۰۹:۵۰:۳۲

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا گفت: با درصد بالای ابتلا و واکسیناسیون، انتظار موج هفتم پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود یونسیان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، تنها ممکن است افزایش نسبی و مختصری داشته باشیم. برای مشاهده اثر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها باید ۲ هفته صبر کنیم.

به گفته دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا، کودکان حتی در منزل هم در معرض مواجهه با ویروس هستند؛ زیرا سایر اعضای خانواده در جامعه تردد دارند و احتمال ابتلا به ویروس وجود دار.

او گفت: البته کم کاری وزارت آموزش و پرورش در تامین شرایط فضای درسی و تامین تهویه مناسب به وضوح قابل مشاهده است؛ اما ما نگران شیوع کرونا در کودکان نیستیم. بلکه نگران انتقال بیماری از مدارس به جامعه هستیم.

یونسیان گفت: ما شاهد نوساناتی در افزایش موارد بستری هستیم و موارد سرپایی کرونا افزایش داشته اند؛ اما بعید است که موج هفتم در اردیبهشت اتفاق بیفتد.

در روزهای اخیر برخی اخبار مبنی بر احتمال وقوع موج هفتم کرونا در اوایل اردیبهشت در رسانه ها منتشر شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها