کد خبر: 547147
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۴:۵۹
| |

محمدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب:

گونه کمیاب گربه «کاراکال» در گیلانغرب شناسایی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب، از شناسایی گونه نادر، کمیاب و حائز اهمیت گربه «کاراکال» برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده قلاجه این شهرستان خبر داد.

گونه کمیاب گربه «کاراکال» در گیلانغرب شناسایی شد
کد خبر: 547147
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۴:۵۹

غلامرضا محمدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب، از شناسایی گونه نادر، کمیاب و حائز اهمیت گربه «کاراکال» برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده قلاجه این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب اظهار داشت: مشاهده این گونه کمیاب گربه اخیرا توسط یکی از چوپان‌های محلی در منطقه حفاظت شده قلاجه صورت گرفته است که این چوپان از سر و صدای سگ گله متوجه حضور گربه کاراکال بر روی تنه درخت شده و از آن تصویربرداری نیز می‌کند.

وی اظهار داشت: از چهارگونه گربه‌سان نادر ثبت شده در استان کرمانشاه، سه گونه آن در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: پیش از این نیز گونه های بسیار نادر «شاه روباه»، «مار شاخدار» و نوعی سنجاب کمیاب در شهرستان گیلانغرب مشاهده و ثبت شده‌اند.

همچنین چوپان مورد نظر از سوی رییس اداره محیط زیست گیلانغرب مورد تشویق و قدردانی قرار گرفت.

گفتنی است، گربه «کاراکال» یا «سیاه گوش» یا «منگوله گوش» از زیباترین گونه‌های جانوری و گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها