نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران:

توسعه را با حداقل تخریب محیط زیست می‌توان محقق کرد

نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران گفت: توسعه را می‌توان با حداقل تخریب محیط زیست و همچنین روش‌های عملیاتی جدید و کارآمد محقق کرد.

توسعه را با حداقل تخریب محیط زیست می‌توان محقق کرد
کد خبر: 546687
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۹:۱۹:۳۶

کلودیو پروویداس، امروز(یکشنبه، ۲۱ فروردین) در دیدار با شهردار کاشان، اظهار کرد: استفاده از تجربه‌های دیگر شهرهای جهان، یکی از نتایج این تعامل‌ها است و می‌توان از روش‌ها و شیوه‌هایی که شهرهای دیگر در خصوص مسائل و بحران‌های مشابه انجام داده‌اند، به منظور مدیریت چالش‌ها بهره برد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: آمادگی برای تعامل دو سویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار، شناخت نیازها و ضرورت‌ها، یکی از الزامات رفع مشکلات است و باید با تمرکز بر چند حوزه، چشم‌اندازی متناسب و عملیاتی برای تحقق آن ترسیم کرد و این بخش سازمان ملل، بخشی عملیاتی و اجرایی است و ناظر بر اقدامات و فعالیت‌هاست.

نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران با ستایش از میهمان‌نوازی کاشانی‌ها، افزود: نگاه ویژه به موضوع‌های مردم‌ محور و محدود، برای عملیاتی شدن آن مهم است و می‌توان توسعه را با حداقل تخریب محیط زیست و همچنین روش‌های عملیاتی جدید و کارآمد محقق کرد.

شهردار کاشان نیز در این نشست گفت: رویکرد مدیریت شهری بر ارتقای وضعیت حمل و نقل پاک است و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است که با توجه به عمر بالای اتوبوس‌های درون شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یک برنامه محوری مورد تأکید است.

حسن بخشنده امنیه با اشاره به حضور گردشگران در منطقه فرهنگی کاشان، افزود: با توجه به تمرکز آثار تاریخی در نقاط مشخص شهر، به دنبال احداث پارکینگ‌های بزرگ و طبقاتی در این نقاط هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در دو بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ساخت پارکینگ‌های طبقاتی، یک فرصت دو سویه برای بهره‌مندی از مزایای آن است.

شهردار کاشان، تاکید کرد: افزایش مسیرهای دوچرخه سواری در شهر، توسعه مسیرهای پیاده روی، افزایش دوچرخه‌های اشتراکی و تعداد ایستگاه‌های دوچرخه سواری نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در این زمینه است.

بخشنده امینه با اشاره به فرآیند هوشمندسازی شهر گفت: برای انجام اقدامات جدی در حوزه شهر هوشمند، نیازمند مهیاسازی زیرساخت ها هستیم. با ایجاد ارتباطات امن درون شهری و نیز فراهم کردن بستر مدیریت ارتباطات و داده های کلان شهری، باید نخستین گام را در این زمینه برداشت.

شهردار کاشان افزود: روزانه ۲۰۰ تن زباله در این شهرستان تولید می‌شود، که کمتر از ۱۵ درصد از آن جداسازی می‌شود که این شیوه می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و به دنبال فرآیند جدیدی هستیم که این مشکل را برطرف کند و در این زمینه از کمک‌های علمی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بحران آب و برداشت بی رویه منابع آبی موجب پیدایش بحران جدی فرونشست زمین در منطقه کاشان شده است، افزود: این بحران در نواحی مجاور مناطق مسکونی بخش هایی از کاشان بزرگ در حال گسترش است و در آینده‌ای نزدیک به خطر مهم و اصلی در منطقه مبدل می شود.

بخشنده امینه تصریح کرد: لرزه‌های اخیر، چالش مدیریت شهری برای آسیب آثار تاریخی است و به منظور مدیریت و کنترل این بحران، نیازمند پیشنهادهای کارشناسی و مشاوره‌های تخصصی هستیم.

شهردار کاشان گفت: حوزه‌های مختلف مدیریت شهری به ویژه در زمینه توسعه شهری، استفاده از تفکرهای مدرن و جدید مبتنی بر ظرفیت‌های اصیل و تمدنی کاشان بزرگ یک ضرورت است.

وی افزود: از ظرفیت کاشان در داشتن آثار تاریخی زیاد و همچنین کارشناسان و متخصصان متعدد می توان برای انتقال تجربیات به سایر شهرهای دنیا به منظور ایجاد بناهایی با این مختصات بهره برد و سازه‌هایی متناسب با هویت و اقلیم هر شهر ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها