کد خبر: 547053
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۲۰:۰۰:۴۹
| |

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات بر لزوم هم افزایی ظرفیت نظارتی تاکید کردند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات بر لزوم هم افزایی ظرفیت نظارتی تاکید کردند.

کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات بر لزوم هم افزایی ظرفیت نظارتی تاکید کردند
کد خبر: 547053
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۲۰:۰۰:۴۹

علی خضریان در توضیح نشست عصر امروز سه‌شنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با حضور مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، گفت: در این جلسه سیاست‌های کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر اصلاح در حوزه حکمرانی و برنامه‌هایی که برای تحقق این سیاست تعبیه شده است تشریح و بر لزوم هم‌افزایی ظرفیت نظارتی کمیسیون با دیوان محاسبات تاکید شد.

به گزارش ایرنا، خضریان افزود: در ادامه این جلسه ضمن مرور اقدامات نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات در دوره یازدهم و اهمیت همکاری فیمابین، نسبت به برداشتن گام‌هایی در جهت اصلاح فرایند بررسی شکایات و نظارت‌ها در کنار مساله تفریغ بودجه به عنوان ماموریت ذاتی دیوان محاسبات برنامه‌ریزی شد تا با سرعت بخشیدن به امورات بتوان در حوزه نظارتی ایجاد هم‌افزایی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات طرح‌های مشترکی در موضوعات مختلف مانند تولید دانش بنیان یا اصلاح ساختار بودجه انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم به بررسی پرونده مرتبط با نهاده‌های دامی در ادامه نشست امروز اشاره کرد و گفت: مسوولان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها برای این موضوع در جلسه حاضر و گزارش هایی را ارایه کردند، مسوولان نام برده همچنین از افزایش ذخایر استراتژیک کشور از جمله جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال گذشته خبر دادند که لازم است حفظ شود.

وی یادآور شد: در مورد واردات کالاهای فاسد شدنی مانند دارو یا تجهیزات پزشکی و یا برخی کالاهای اساسی نیز مقرر شد هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های ذی‌ربط برقرار شود، چرا که با توجه به گرانی برخی کالاها و نرخ ارز، نگهداری آنها در گمرک آسیب‌هایی را خواهد داشت.

خضریان تصریح کرد: با توجه به جمع‌بندی صورت گرفته قرار شد در مورد اتصال برخط سامانه بازارگاه به سامانه تجارت و گمرک، سقف زمانی از طرف گمرک مشخص و اعلام شود. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس قرار شد اشکالاتی که در نحوه توزیع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان هست بررسی و به کمیسیون ارایه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها