کد خبر: 545901
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۱:۱۱
| |

شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی شد

طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی شد
کد خبر: 545901
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۱:۲۱:۱۱

در صحن امروز شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

به گزارش فارس، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح مورد تایید قرار گرفته است، گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون نظارت و حقوقی با این طرح موافق بودند و با توجه به تایید این طرح، به صحن شورا اعلام شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران نیز با اشاره به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه، بیان کرد: در دوره قبل اقدامی در زمینه شفاف سازی صورت گرفت و شهرداری باید لایحه خود را به منظور قانونمد شدن، منظم شدن و شفافیت گزارش خود را ارائه دهد.

در ادامه عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی یک نهاد بین المللی و غیرحاکمیتی است، گفت: شهرداران زیادی عضو این مجمع هستند و هیئت اجرایی آن سالیانه یک یا چند بار تشکیل می شود و به عنوان نمود دیپلماتیک مورد توجه قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای این نهاد بین المللی قانون گذاری نمی کنیم بلکه ارتباط شهرداری تهران با این مجمع مورد بحث است و ما با این طرح موافقیم.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه برای شهرداری تهران در ارتباط خود با مجمع تعیین تکلیف کرده است، گفت: این ماده واحده تعرض به امور مجمع نیست بلکه به شهرداری برای حضور در مجمع کمک می کند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تهران دبیرخانه دائمی این مجمع است، اظهار کرد: جلسات این مجمع با دعوت شهرداری تهران برگزار می شود.

در نهایت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها