امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر داد:

بدهی 60 هزار میلیاردی و طلب 30 هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان‌های مختلف

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر لزوم تشکیل ستاد و یا کارگروه تعیین تکلیف بدهی و طلب‌های شهرداری تأکید کرد و گفت: شهرداری از دولت و ارگان‌های مختلف 60 هزار میلیارد تومان بدهی و 30 هزار میلیارد تومان طلب دارد.

بدهی 60 هزار میلیاردی و طلب 30 هزار میلیاردی شهرداری از دولت و ارگان‌های مختلف
کد خبر: 514239
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۸:۵۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ناصر امانی، در خصوص آخرین وضعیت بدهی و مطالبات شهرداری تهران از دولت و سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: براساس گزارش شهردار سابق تهران که در پایان دوره قبلی مدیریت شهری اعلام کرد، شهرداری تهران حدود 60 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم مشخص بودن رقم بدهی‌های شهرداری گفت: بدهی‌های شهرداری به بانک کاملا مشخص است و به طور دقیق ثبت شده اما فکر می‌کنیم که بدهی‌ها به پیمانکاران آنقدر که می‌گویند نیست و احتمالا در بررسی‌های دقیق این رقم کاهش می‌یابد؛ چرا که باید اسناد دریافتی و بدهی تطبیق داده شود و معمولا پرداخت‌های علی‌الحساب ثبت نشده و به عنوان بدهی محسوب می‌شود، در حالی که اگر بخواهیم دقیق بدهی‌ها را مشخص کنیم قطعا از 60 هزار میلیارد تومان کمتر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که به طور مثال در چند منطقه وضعیت بدهی‌ها را چک کردیم و متوجه شدیم به دلایل فوق‌الذکر میزان بدهی‌ها حدود 30 درصد کمتر شده است در مورد طلب‌های شهرداری از دولت و سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: حناچی شهردار سابق تهران در آخرین گزارش گفته است که شهرداری تهران از دولت و ارگان‌های مختلف حدود 65 هزار میلیارد تومان طلب دارد که 30 هزار میلیارد تومان آن قطعی است.

امانی با بیان این‌که در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم که یک ستاد برای تعیین تکلیف وضعیت بدهی و طلب‌های شهرداری تشکیل شود، تصریح کرد: حالا که رابطه شهردار تهران با دولت خوب است، زمان آن رسیده که تکلیف بدهی‌ها و طلب‌ها مشخص شود.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت سند تحویل و تحول مدیریت شهری ششم اظهار کرد: شهرداری دو ماه فرصت دارد که این سند را تدوین و در اختیار شورای شهر قرار دهد و تا آنجایی که باخبر شدیم کارگروه‌های مالی، شهرسازی، عمرانی و نیروی انسانی تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها