کد خبر: 545654
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۶:۱۱:۰۰
| |

سرقت 30 میلیاردی زیر سر سرایدار خانه ویلایی بود

متهم: مدتی که از رفتن مرد تاجر و خانواده‌اش به کانادا گذشت و خبری از آنها نشد، وسوسه شدم مشکلات مالی‌ام را با فروختن وسایل داخل خانه برطرف کنم.

سرقت 30 میلیاردی زیر سر سرایدار خانه ویلایی بود
کد خبر: 545654
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۶:۱۱:۰۰

سرایدار خانه ویلایی وقتی متوجه شد صاحب خانه‌اش که مقیم کاناداست قرار نیست به ایران برگردد با سرقت‌های سریالی اموال با ارزش خانه او را فروخت.

به گزارش ایران، مدتی قبل مردی با مراجعه به پلیس از سرقت میلیاردی اموال خانه موکلش خبر داد و گفت: من وکیل یک تاجر ثروتمند هستم. موکل من مقیم کاناداست. دو سال قبل زمانی که داشت کشور را ترک می‌کرد، مرد جوانی به‌نام مراد را به‌عنوان سرایدار خانه‌اش استخدام کرد. تا در این مدت از خانه‌اش مراقبت کند و به گل و گیاهان نیز رسیدگی کند.

او ادامه داد: در این مدت موکلم به ایران نیامده بود و در ایام عید از یکی از دوستانش خواست که به خانه ویلایی اش در شمال تهران برود و اوضاع خانه را بررسی کند. زمانی که دوست موکلم وارد خانه ویلایی شد در کمال ناباوری دریافت همه فرش‌ها و تابلو فرش‌های نفیس و گرانقیمت، وسایل نقره و اجناس گرانبهای دیگری که در خانه بوده ناپدید شده است. ارزش اموال سرقتی حدود 30 میلیارد تومان است و زمانی که موکلم از ماجرای سرقت خانه‌اش با خبر شد، از من خواست تا شکایت کنم.

به دنبال شکایت وکیل جوان، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. نخستین مظنون پرونده؛ سریدار خانه ویلایی بود. کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سرایدار وارد عمل شده و مرد جوان را بازداشت کردند.

مرد سرایدار در تحقیقات اولیه به سرقت اعتراف کرد و گفت: مدتی که از رفتن مرد تاجر و خانواده‌اش به کانادا گذشت و خبری از آنها نشد، وسوسه شدم مشکلات مالی‌ام را با فروختن وسایل داخل خانه برطرف کنم. هر بار وسیله‌ای را به فروش می‌رساندم البته مبالغی که من از اجناس فروخته شده به دست آوردم خیلی پایین بود. فرش‌هایی که می‌گویید ارزش آنها 24 میلیارد تومان بوده، من زیر یک میلیارد تومان فروختم.

متهم جوان به دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها