کد خبر: 347373
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت نامشخص اموال نماینده مالباخته مجلس گزارش می دهد:

سارقان بالاخره چقدر پول از خانه نماینده مجلس دزدیدند؟!

مجلس طی هفته‌ای که گذشت اخبار و حواشی مختلفی در پی داشت، اما خبر سرقت 400 میلیون تومان وجه نقد و 250 هزار یورو از منزل تقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بیش از هر خبر دیگری به چشم آمد. هرچند بعدتر میزان اموال به‌سرقت‌رفته از سوی مالباخته تکذیب شد.

سارقان بالاخره چقدر پول از خانه نماینده مجلس دزدیدند؟!
کد خبر: 347373
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته‌ گذشته خبر آمد منزل یکی از نمایندگان مجلس، واقع در شهرک غرب، مورد سرقت قرار گرفته و 400 میلیون تومان وجه نقد و 250 هزار یورو از منزل او دزدیده شده است.

به گزارش اعتمادانلاین ، بعداً مشخص شد منزل سید تقی کبیری، عضو فراکسیون ولایی یا همان اصولگرایان مجلس که در کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت دارد، مورد سرقت قرار گرفته است؛ نماینده‌ای که چندی پیش از پشت تریبون مجلس فریاد مبارزه با فساد و رانت سر داد و دلالان را عامل افزایش قیمت ارز در کشور معرفی کرد، ولی چند روز در برابر سرقت اموالش سکوت کرد و واکنشی نشان نداد.

نمی‌توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب باز کرد

کبیری در برخی اظهارنظرهای خود با اشاره به اینکه نمی‌توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب و کتاب باز کرد گفت: «مردم نمی‌توانند در درازمدت به حوزه‌هایی همانند ارز، سکه و خودرو دل ببندند و شاید ریسک سرمایه‌گذاری در این بازارها نیز زیاد باشد و در ماه‌های اخیر با کاهش قیمت ارز، رشد شاخص‌های بورس بیشتر شده است.»

او همچنین طی اظهارنظر دیگری توضیح داد: «نوسانات روزهای اخیر نرخ ارز به دلیل شوکی بوده که دلالان وارد کرده‌اند و چند روز دیگر به حالت اولیه بازمی‌گردد. دلالان به دنبال ایجاد فضای روانی در بازار ارز هستند و اگر دولت مدیریت صحیح منابع ارزی را انجام دهد و بتواند عرضه را مدیریت کند، کشور می‌تواند شوک گذرای فعلی را پشت سر بگذارد.»

کبیری از پاسخگویی به سوال خبرنگاران امتناع کرد

نکته جالب اینجاست که کبیری روز دوشنبه پس از پیگیری‌های فراوان رسانه‌ها بالاخره طی دقایقی در جایگاه خبرنگاران قرار گرفت، اما تنها شبکه تلویزیونی خبر را به طور گزینشی برای مصاحبه انتخاب کرد و در واکنش و اعتراض خبرنگاران سایر رسانه‌های رسمی کشور تنها سکوت کرد و حاضر به پاسخگویی به سوالات آنها نشد.

تکذیب اخبار منتشرشده توسط نماینده مالباخته

همچنین دفتر سید تقی کبیری، نماینده خوی در مجلس، طی اطلاعیه‌ای با رد اخبار منتشرشده در مورد سرقت مبالغ قابل توجه ارز و ریال از منزل او، گفته که تعدادی اسناد و مدارک به همراه مقداری طلا و اندکی وجه نقد مورد سرقت قرار گرفته و پرونده توسط پلیس تحت پیگرد است. کبیری در پاسخ به درخواست مصاحبه خبرنگاران آنها را به بیانیه صادره از سوی دفترش ارجاع داد و گفت این بیانیه را منتشر کنند.

در مهم‌ترین بخش‌های بیانیه صادره از سوی دفتر این نماینده آمده است:

سرقت مبلغ قابل توجه ارز از منزلم کذب است.

صرفاً تعدادی اسناد به همراه طلاجات و اندکی وجه نقد سرقت شده است.

پرونده توسط پلیس آگاهی تهران تحت پیگرد است.

گفته می‌شود کبیری، نماینده مالباخته مجلس، برای جلوگیری از فشار افکار عمومی و مردم حوزه انتخابیه‌اش در شرایط انتخاباتی پیش رو، مجبور است میزان اموال سرقت‌شده از منزلش را تکذیب کند تا مجبور به پاسخگویی بیشتر نشود.

واقعیت را در مورد سرقت از منزل یک نماینده نمی‌دانیم

البته اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، هماز میزان اموال و دارایی به سرقت رفته نماینده خوی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: « اینکه سارق از محل سرقت چه اموالی برده را مالباخته اعلام می‌کند. بعد که دزد دستگیر شد صحتش بررسی می‌شود. واقعیت امر چه بوده نمی‌دانیم، اما این نماینده محترم خودشان اعلام کردند چنین اقلامی در منزل من وجود نداشته وقتی خود مالباخته ادعایی ندارد ما چه بگوییم. »

ناگفته نماند که کبیری هم در گیرودار تایید و تکذیب‌ها درباره اموال به سرقت رفته‌اش،‌ در تذکری شفاهی با انتقاد از رسانه‌ها و تکذیب میزان اموال به سرقت رفته از او، از تریبون مجلس از رئیس قوه قضاییه خواست به دلیل پخش شایعات علیه او و اتهامات فراوان پس از سرقت منزلش، در این باره با شایعه‌پراکنان برخورد قاطع کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها