دستگیری جنایتکار فراری بعد از بازگشت از ترکیه

این مرد بعد از کشتن دوستش به ترکیه ای گریخته بود اما عاقبت هنگام بازگشت به ایران به دام افتاد.

دستگیری جنایتکار فراری بعد از بازگشت از ترکیه
کد خبر: 545469
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۷:۰۲:۰۰

مرد کینه‌جو که به خاطر تصاحب خانه دوستش او را به قتل رسانده و به ترکیه فرار کرده بود 16ماه پس از این جنایت وقتی با هویت جعلی به کشور برگشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش «ایران»، دوم آذر سال 99 بود که یک رهگذر وحشت زده با پلیس تماس گرفت و از کشف تکه‌های بدن یک مرد در مزرعه‌ای اطراف پل حصارک واقع در اتوبان تهران _قزوین خبر داد. با اعلام موضوع به محمد عنبری بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی کرج وی با حضور در محل دستور داد جسد برای معاینه دقیق به پزشکی قانونی منتقل شود.از آنجا که دستان مقتول در صحنه پیدا نشد کار شناسایی هویت وی ناتمام ماند تا اینکه چند روز بعد پسر جوانی که ساکن یکی از شهرهای شمالی بود به اداره پلیس کرج رفت و گفت: چند روزی است که از پدرمان اطلاع نداریم او در کرج ساکن است و به تنهایی زندگی می‌کند چندین بار به او زنگ زدیم اما او پاسخ نداد نگران شدیم وقتی به خانه‌اش آمدیم او نبود و خانه نیز به هم ریخته بود و آثار خون در حمام دیدیم. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس‌ پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان با مشاهده عکس مرد میانسال متوجه شدند جسد پیدا شده در مزرعه متعلق به پدر شاکی است.

در نخستین گام کارآگاهان دوربین‌های مدار بسته محل سکونت مقتول را تحت کنترل قرار دادند و متوجه شدند آخرین فردی که از خانه مقتول خارج شده یکی از دوستان قدیمی مقتول به‌ نام جمشید است که با دو چمدان از ساختمان خارج شده است. بنابراین مرد 42 ساله که سابقه سرقت هم داشت به‌عنوان تنها مظنون این جنایت تحت تعقیب قرار گرفت. همزمان با شروع تحقیقات فرزندان مقتول هنگام تمیز کردن خانه پدرشان با صحنه هولناکی رو به رو شدند و دستان مقتول را که داخل فریزر جاسازی شده بود پیدا کردند. در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم غیرقانونی از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. اما مدتی بعد از سوی پلیس دستگیر و به ایران برگردانده شده است اما او با هویت جعلی در استان گلستان و شهر گنبد کاووس مخفیانه زندگی می‌کند که سرانجام در آخرین روز سال 1400 و دقایقی قبل از تحویل سال نو وی دستگیر و به اداره آگاهی البرز منتقل شد.

متهم در بازجویی‌ها به ارتکاب این جنایت با انگیزه تصاحب خانه مقتول اعتراف کرد و گفت: من و مقتول چند سالی باهم دوست بودیم بعد از مدتی بر سر خرید و فروش خانه باهم اختلاف پیدا کردیم روز حادثه او را کشتم تا سند خانه را سرقت کنم می‌خواستم هر طور شده خانه این مرد را تصاحب کنم پس از قتل با سرقت سند خانه وی قاچاقی به ترکیه رفتم اما دیپورت شدم و بعد هم پلیس در ایران مرا دستگیر کرد.

به دنبال اعتراف‌های تکان دهنده متهم وی بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها