کد خبر: 544319
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۱۱:۵۹:۳۷
| |

۱۵۱ هکتار از اراضی ملی سردشت رفع تصرف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: پارسال در مجموع ۱۵۱ هکتار از اراضی و منابع ملی این شهرستان با حکم قضایی رفع تصرف و خلع ید شده است.

۱۵۱ هکتار از اراضی ملی سردشت رفع تصرف شد
کد خبر: 544319
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۲ ۱۱:۵۹:۳۷

رحمت ابراهیمی ضمن تقدیر از مقامات قضایی سردشت،  اظهار کرد: پارسال ۲۷۲ پرونده رفع اراضی ملی در سردشت تشکیل شد که از این تعداد، ۲۲۶ پرونده به نفع منابع طبیعی مختومه شده و در قبال ۱۵۱ هکتار زمین رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع برای ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان سردشت در قالب ۸۱۲ برگ سند رسمی صادر شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اضافه کرد: سال گذشته همچنین ۱۵۰ هکتار از جنگل های سطح شهرستان با استفاده از بالگرد هوایی علیه آفت جوانه خوار بلوط محلول پاشی و ۳۵۰ هکتار نیز نهالکاری شد.

ابراهیمی گفت: اقدامی دیگر در حوزه منابع طبیعی، تهیه نقشه پوشش حفاظتی است که در این راستا پلاک هایی که به لحاظ تخریب و تصرف در معرض خطر بیشتر و نقاط بحرانی محسوب می‌شوند، شناسایی و بر روی نقشه مشخص شدند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون روند پاکسازی پلاک های نقاط بحرانی در دستور کار قرار گرفت، افزود: با تهیه نقشه پوشش حفاظتی، بررسی و مدیریت پرونده‌های تخریب و تصرف بهتر و در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود و مدیریت علمی و فنی شهرستان افزایش چند برابری خواهد داشت.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها