کد خبر: 542999
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۱:۴۸:۴۹
| |

آیت‌الله علم الهدی:

نیمه شعبان یک فرصت در همگرایی کمک به محرومان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از کارکردهای ستاد بزرگداشت نیمه شعبان می‌تواند ناظر بر ایجاد همگرایی و به میدان آوردن نهادها برای محرومیت‌زدایی باشد.

نیمه شعبان یک فرصت در همگرایی کمک به محرومان است
کد خبر: 542999
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ۲۱:۴۸:۴۹

سیداحمد علم الهدی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه مهدویت خراسان رضوی افزود: اکثر برادران و خواهران ما که در مناطق حاشیه شهر مشهد ساکن هستند، حتی از تأمین معیشت و مایحتاج ضروری زندگی خود عاجزند و لذا از آنجا که نیمه شعبان بنام روز مستضعفین نام‌گذاری و اطعام مؤمنین در عید غدیر و نیمه شعبان بسیار توصیه شده است، اعضای محترم ستاد بزرگداشت روز نیمه شعبان باید برنامه‌ریزی‌های خاص و متمرکز برای تکریم و اطعام این عزیزان را در دستورکار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیداحمد علم الهدی، وی ادامه داد: اگرچه جامعه و مردم نیز تکالیفی دارند و حتی با نذورات و وجوهات نقدی از همشهریان کم برخوردار خود حمایت می‌کنند اما این مشارکت مردمی تکلیف و وظیفه اصلی را از دوش نهادها و سازمان‌های مسئول ساقط نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برپایی راهپیمایی روز نیمه شعبان در مشهد به‌عنوان یک سنت پسندیده، مورد توجه و عنایت امام رضا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: تاکنون هر عملی که در تاریخ این انقلاب با درون‌مایه عشق و اخلاص انجام شده، ثمرات چشمگیر و برکات بسیار درپی داشته است که یک نمونه از این برنامه‌های مخلصانه، سنت حسنه راهپیمایی مردمی نیمه شعبان در مشهدالرضا (ع) است که پس از سال‌ها، هم‌اکنون با استقبال پرشور مجاوران مؤمن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت مشارکت مردم در گرامیداشت سالروز ولادت امام زمان (عج) در نیمه ماه شعبان خاطرنشان کرد: اینکه مردم مشهد در این روز عزیز از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی به راه می‌افتند، یک حرکت نمادین مبتنی بر فلسفه همراهی با نهضت امام زمان (عج) در مسیری است که ائمه اطهار (ع) و ارواح مطهره شهدا آن را برای ما ترسیم کرده‌اند.

علم الهدی افزود: باید یک هسته متمرکز مردمی برای بزرگداشت روز نیمه شعبان تشکیل شود تا مبادا برپایی این راهپیمایی و گرامیداشت این روز بزرگ محدود به چند سازمان و نهاد مختلف باقی بماند. مردم متولی تکریم روز ولادت امام زمان (عج) هستند و باید از این اصل اساسی پاسداری کرد.

وی ادامه داد: بنا به روایات متواتر در تاریخ تشیع، بیشترین حدیث درباره امام زمان (عج) از ناحیه امام صادق و امام رضا (ع) صادر شده است. در این خصوص امام صادق (ع) فرمود اگر محضر مهدی (عج) را درک می‌کردم، تمام عمر خادم او بودم. همچنین دعایی که در قنوت نماز جمعه می‌خوانیم، درواقع دعایی در حق امام زمان (عج) است که از ناحیه جد بزرگوار ایشان، امام رضا (ع) صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: راهپیمایی روز نیمه شعبان اگرچه همچون راهپیمایی در ایام‌الله همچون ۲۲ بهمن، ۹ دی یا روز جهانی قدس به‌عنوان یکی از شعائر الله مطرح نیست اما اگر مجاوران ولایتمدار علی بن موسی‌الرضا(ع) همچون اعیاد قبل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور پرشوری در مراسم روز ولادت امام زمان (عج) داشته باشند، قطعاً موردتوجه آنحضرت قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها