کد خبر: 542774
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۲۴:۲۵
| |

رهایی قاتل از چوبه دار در دزفول

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قاتلی که چهار سال در انتظار اجرای حکم قصاص بود، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار نجات یافت.

رهایی قاتل از چوبه دار در دزفول
کد خبر: 542774
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۲۴:۲۵

علیرضا باوی بیان کرد: در ایام عید نوروز ۱۳۹۶ قتلی در شهر شمس آباد از توابع دزفول رخ داد که پس از آن کار گروه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر تشکیل و اعضا و روسای مجتمع نهم شهر شمس آباد ، مجتمع ۱۰ شهر امام خمینی(ره)، مجتمع هشت عدالت و مجتمع ۱۲ قدس وارد عمل شدند.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان، وی افزود: ورود اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و تلاش و کوشش آنان و همچنین دعوت از خانواده مقتول برای فراهم کردن زمینه ایجاد صلح و سازش ، باعث حفظ آرامش و امنیت اجتماعی در منطقه طی این چند سال شد.

باوی  ادامه داد: در نشستی با حضور اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر ، بزرگان و ریش سفیدان، قاتل مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار گرفت و از قصاص نجات پیدا کرد و پرونده پس از چهار سال با صلح و سازش مختومه شد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بر نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های بسیار مطلوب شورای حل اختلاف و ستاد صبر می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرایم و ایجاد امنیت پایدار در جامعه تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها