کد خبر: 539866
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۱۲:۵۹:۰۶
| |

عین اللهی، وزیر بهداشت:

تایید مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت منوط به ارائه محصول است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف این وزارتخانه انجام کارهای تحقیقاتی است که بتوانند یکی از نیازهای مملکت را برطرف کنند، به همین منظور تایید مراکز تحقیقاتی طبق دستورالعمل جدید در حوزه سلامت منوط به ارائه محصول شده است.

تایید مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت منوط به ارائه محصول است
کد خبر: 539866
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۱۲:۵۹:۰۶

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان بازدید از آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در زمان حاضر ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت در کشور مشغول به فعالیت هستند اما خیلی به دنبال کارهای تحقیقاتی که تنها منجر به تولید مقاله شود و آن هم به درد جاهای دیگر بخورد و برای ما فایده ای نداشته باشد، نیستیم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: یکی از هدف‌های اصلی این وزارتخانه انجام کارهای تحقیقاتی است که منجر به خدمات شود زیرا در زمان حاضر نیازهای زیادی از جمله دارویی و تجهیزاتی در کشور وجود دارد که باید از سوی مراکز تحقیقاتی تامین و به جای واردات زمینه تولید داخلی از سوی این مراکز  فراهم شود.

عین اللهی گفت: برهمین اساس امروز کارهای تحقیقاتی محصول محور مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هیچگونه محدودیتی برای تحقیقات در کشور وجود ندارد و این طور نیست که تحقیقات فقط باید در تهران و شهرهای بزرگ انجام شود بلکه در هر گوشه ای از این کشور که استعدادهای زیادی نیز وجود دارد اگر در زمینه تحقیقات و پژوهش کاری انجام شود، آنها را تشویق می‌کنیم.

حمایت از دانشمندان جوان سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است

وی با اشاره به مرکز آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در این مرکز فردی عاشق بوسیله دستگاه‌های داخلی در زمینه درمان‌های سرطان در حال تحقیق و پژوهش است و امکانات و تجهیزات به روز در این مرکز تامین شده است.

عین اللهی گفت: حمایت و پشتیبانی از دانشمندان جوانی که با کمترین امکانات کار می‌کنند از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی است.

چابک سازی سیستم اداری برنامه اصلی رونق کسب و کار در حوزه سلامت است

وی در باره رونق کسب و کار گفت: سیستم اداری پیچیدگی زیادی دارد و برای اینکه کاری انجام دهند از پیچ و خم‌های زیادی باید عبور کنند به همین دلیل چابک سازی این سیستم از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

عین اللهی اضافه کرد: با تغییراتی که در بخش غذا و دارو ایجاد شده‌است، امیدواریم با بروکراسی کمتر سرعت صدور مجوزها بیشتر شود.

بیمه الکترونیک، کمک به این سازمان ها برای رسیدن به جایگاه واقعی آنها است

وی در باره بیمه ها گفت: بیمه ها نقشی مهم در راستای خدماتی که باید برای مردم انجام دهند، دارند اما هنوز به آن جایگاهی که باید برسند، نرسیده‌اند.

عین اللهی تاکید کرد: بیمه ها باید به جایی برسند که مردم هیچ دغدغه ای برای درمان و تامین دارو نداشته باشند. 

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات و سیستم معیوبی که هست بیمه ها آن خدماتی که باید به مردم بدهند، را ارائه نمی‌کردند که از چند سال پیش قرار شد بیمه سلامت با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ باشد و این وزارتخانه کمک کند بیمه نقش واقعی خود را پیدا کند.

عین اللهی افزود: درهمین راستا بحث بیمه الکترونیک کمک بزرگی است تا نقش اصلی بیمه ها را مشخص کند و مردم بتوانند دسترسی راحت‌تری پیدا کنند. 

بیمه ها باید ۹۰ درصد هزینه درمان نازایی و ناباروری را تقبل کنند

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت مسئولیت شورای عالی بیمه را برعهده دارد گفت: همه بیمه ها از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر بیمه های دیگر عضو شورای عالی بیمه هستند و یکی از مصوبه‌های اخیر آن این است که درمان نازایی زیر پوشش بیمه قرار گرفت و قرار شد بیمه ها  ۹۰ درصد هزینه نازایی را تقبل کنند.

پذیرش داروهای مورد تایید وزارت بهداشت توسط بیمه‌ها در دست پیگیری است

عین اللهی  با اشاره به وجود برخی داروهای جدید و گران قیمتی که بیمه ها هزینه آنها را قبول نمی کنند افزود: این امر باعث شده هزینه ای بر مردم تحمیل شود و تلاش ما براین است به وضعیتی برسیم که مردم غیر از داروهای غیرضروری (OTC) که نسخه پزشک نمی خواهد همه داروهایی که پزشک تجویز می کند و جزو لیست دارویی مورد تائید وزارت بهداشت است، توسط بیمه ها پذیرش شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط بتازگی چند داروی جدید مربوط به دیابت در شورای عالی بیمه مصوب شده است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه برای انجام سفر یکروزه وارد بوشهر شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، بازدید از بیمارستان امیر المومنین نیروی هوایی و شهدای خلیج فارس بوشهر، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهید سلامت زهرا رگبار از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت به این استان است.

عین اللهی در این سفر یکروزه همچنین مراکز واکسیناسیون، تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر را مورد بازدید قرار داد و نشستی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواهد داشت.

نمایندگان مردم بوشهر، گناوه و دیلم و دشتستان در مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی را در این سفر همراهی می کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها