کد خبر: 542459
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۰۸:۰۵:۱۷
| |

ه مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد:

حضور عمونوروز و ننه سرما در بیش از هزار نقطه تهران

شهروندان تهرانی، در آستانه فرا رسیدن نوروز 1401 میهمان جشنواره «لبخند بهار» می‌شوند.

حضور عمونوروز و ننه سرما در بیش از هزار نقطه تهران
کد خبر: 542459
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۰۸:۰۵:۱۷

محمدحسن جعفرزاده مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره رویداد «لبخند بهار» گفت: هر سال با فرا رسیدن جشن‌های نوروزی، شهرداری تهران ویژه برنامه هایی برای معرفی و بازنمایی فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دارد. امسال هم در رویدادی با نام «لبخند بهار» به استقبال بهار تازه می رود. 

به گزارش اعتماد آنلاین، وی افزود: هدف این برنامه گسترش شور و نشاط اجتماعی، تزریق امید به شهروندان و نمایش آیین‌ها و سنت‌هایی است که ریشه‌های استوار فرهنگی ما ایرانیان را می‌سازد. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند بها دادن به آن و پررنگ کردن ابعاد مختلف فردی و اجتماعی این مراسم شادی بخش هستیم.

وی ادامه داد: برپایی کاروان‌های شادی در سراسر شهر تهران، برگزاری نمایشگاه هایی با هدف معرفی اقوام، خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و صنایع دستی استان ها و اجرای برنامه های موسیقی سنتی بخشی از رویداد «لبخند بهار» است. در این کارناوال‌ها، ننه سرما و عمو نوروز به عنوان نمادهای ملی، در هزار نقطه از شهر حضور دارند و مراسم استقبال از بهار به واسطه آنها به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. 

جعفرزاده با اشاره به تنوع بخش‌های مختلف جشنواره آیین های نوروزی «لبخند بهار» افزود: در بوستانهای ملت، خاوران، خلیج فارس و ... میزبان شهروندان عزیز تهرانی هستیم. تهران در نوروز، علاوه بر این که زیباست، هوایی پاک و خیابان‌هایی خلوت و آرام دارد و میزبان مسافران بسیاری است، «لبخند بهار» این مسافران را در ضیافت موسیقی و رنگ و شادی همراهی می‌کند.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره هفته آینده برگزار می شود و جزئیات آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

photo_2022-03-11_09-00-49

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها