کد خبر: 542068
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۰:۱۶
| |

معاون وزیر آموزش و پرورش:

حمایت از نخبگان نباید در حد حرف باشد

معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش، با تقدیر از دانش‌آموز خوزستانی دارنده رتبه برتر مسابقات قرآن جهان اسلام، گفت: حمایت جایگاهی که باید برای نخبگان قائل باشیم نباید در سطح حرف باشد.

حمایت از نخبگان نباید در حد حرف باشد
کد خبر: 542068
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۰:۱۶

قاسم احمدی لاشکی در پایان جلسه شورای مستندسازی املاک آموزش و پرورش که امروز (۱۷ اسفندماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز صبح جلسه‌ای با هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری شش استان داشتیم که با محوریت استان خوزستان برگزار شد و جلسه‌ای نیز برای مستندسازی املاک آموزش و پرورش و به صورت خاص برای استان خوزستان داشتیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: استان خوزستان جزو استان‌های برتر در حوزه مستندسازی املاک است و در این جلسه بر ادامه رویه و راهکارها توصیه شد.

معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در پایان جلسه از دانش‌آموز مریم سبزه‌زاری در پایه اول متوسطه دوم که رتبه اول مسابقات قرآنی جهان اسلام را به دست آورده است، تقدیر شد. خوشحال هستیم که از این خطه افردی بلند می‌شوند که می‌توانند حرفی برای گفتن در فراتر از مرزهای کشور داشته باشند. این دانش‌آموز در حوزه علوم قرآنی که یک علم اصل است و آخرت ما منوط به دانستن این علم است، صاحب مقام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه برای نخبگان بیان کرد: ما باید برای امثال این دانش‌آموز برنامه داشته باشیم؛ بر اساس گفته یک جامعه‌شناس، هر گاه جامعه نتواند برای نخبگان خود در حوزه‌های مختلف برنامه داشته باشد، بدنه جامعه دچار کرختی، سستی و آسیب خواهد شد. طبیعتا باید بتوانیم در این حوزه برنامه و اقداماتی داشته باشیم. در استان خوزستان نیز برنامه‌های خوبی برگزار می‌شود و در سطح ملی نیز در معاونت پرورشی این موضوعات رصد می‌شوند. امیدواریم این الگوی خوب از خوزستان بتواند برنامه مدونی بدهد تا برای سراسر کشور برنامه‌های مشابه داشته باشیم.  

احمدی‌لاشکی افزود: این دانش‌آموز در جهان اسلام افتخار کسب کرد و این افتخار برای همه مسلمانان و برای ایرانیان است و ندای قرآن را بر بلندای جهان به اهتزاز درآورده است. حمایت جایگاهی که باید برای نخبگان قائل باشیم نباید در سطح حرف باشد. ما قرآن را می‌خوانیم تا سبک زندگی را یاد بگیریم و اگر درست آموزش دیده باشیم، درست عمل می‌کنیم.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ نیز گفت: کلاس‌های آموزش دو روزه هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ به میزبانی اهواز به مدت دو روز در خوزستان برگزار می‌شود و همه اینها برای تربیت انسان است.

در پایان جلسه از مریم سبزه‌زاری، دانش‌آموز خوزستانی که موفق به کسب رتبه اول هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام شده است، تقدیر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها