کد خبر: 472399
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۲۶:۱۱
| |

چگونه معلمان نهضت سواد آموزی جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند؟

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالان در حوزه نهضت سوادآموزی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی می‌توانند در وزارت آموزش‌وپرورش جذب شوند.

چگونه معلمان نهضت سواد آموزی جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند؟
کد خبر: 472399
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۲۶:۱۱

اعتمادآنلاین| بر اساس آخرین آمار سرشماری کشوری که در سال 1395 صورت گرفت رقم افراد باسواد در کشور بر اساس خوداظهاری آنها به 87/6 درصد رسیده بود. بر اساس آمار استخراج شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال 1398 این رقم در فاصله سنی بالای 6 سال به 89 درصد رسیده است. نهضت سواد آموزی در کنار رسالت خود که آموزش بی‌سوادان و کم سوادان است در زمینه جذب نیرو هم نیازمند اقدامات مناسب از سوی مسئولان امر هستند.

روند جذب معلمان نهضت سواد آموزی

به گزارش برنا، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش در این رابطه گفت: فعالان در حوزه نهضت سواد آموزی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی می‌توانند در وزارت آموزش و پرورش جذب شوند.

او افزود: معلمان نهضت سواد آموزی مشمول قانون قبل از سال 92 حدود 24 هزار نفر هستند.


احمدی لاشکی ادامه داد: این افراد در آزمون شرکت کرده و 10 هزار و 116 نفر قبول شده‌اند. معلمان نهضت سواد آموزی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و بعد از گذراندن دوره در صورت قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

نیازمند حکم قانون برای جذب معلمان سواد آموزی

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف دیگر معلمان در بخش نهضت سواد آموزی گفت: برای جذب 6 هزار نفر از معلمان نهضت سواد آموزی منتظر حکم قانون هستیم.

او تاکید کرد: هماهنگی‌ها ایجاد شده تا این افراد به شکل حق‌التدریس به فعالیت بپردازند. هرچند در پی ایجاد آزمون مجدد برای آنها هستیم. در صورت قبولی آنها در این آزمون جذب می‌شوند در غیر این صورت به شکل حق التدریس با آنها همکاری می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها