کد خبر: 541389
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۲۲:۰۳:۵۳
| |

رئیسی:

مردم متدین مهمترین مولفه قدرت نظام است

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان گلستان گفت: مهمترین مولفه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم متدین و همیشه در صحنه است.

مردم متدین مهمترین مولفه قدرت نظام است
کد خبر: 541389
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۲۲:۰۳:۵۳

سیدابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: آنچه که در دشمن از دشمن بر علیه نظام مقدس جمهوری پشیمان می کند قدرتی است که از مردم نشات گرفته می شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره بر اینکه نباید در منطق مدیران ما نمی‌شود، نخواهد شد، پول‌ نداریم باشد، تصریح کرد: منطق و حرف‌های مسوولان ما با می‌توانیم باشد تا فقر مطلقی که گریبانگیر استان گلستان است برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: هیچ امر دست‌نیافتنی در کشور نداریم بلکه همه کارها به همت کارشناسان و نیروهای متعهد در دستگاه‌های اجرایی دست‌یافتنی است.

رئیسی افزود: حرف 4 هزار شهید این استان در طول دفاع مقدس این بود که ما می‌توانیم باید حرکت بچه‌های جهادی و سرداران در جبهه الگو کارهای ما برای خدمت به مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته مدیران حاضر در شورای اداری استان باید این مهم باشد که در حال حاضر نیاز مهم استان همت است که باعث باز شدن گره‌های کور به دست خدمتگزاران مردم خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: خلیج گرگان ثروت عظیم این استان است که باید حفظ شود در حالی که در گوشه کنار جهان تلاش می‌کنند منطقه مثل خلیج گرگان احیا کنند تا مردم از آن استفاده کنند.

رئیسی افزود:‌ در بازدیدی که از خلیج گرگان داشتم مشکلاتی که برای آبزیان و بسته شدن راهها اتصال به دریا به وجود آمده را از نزدیک دیدم برای همین وقتی عنوان شد که امکان دارد که خلیج خشک شود تاکید کردم اصلا نباید حتی چنین فرضی شود که خلیج گرگان روزی خشک شود باید تمام همت را بکار گرفت که این ثروت عظیم با سرعت احیا شود.

وی ادامه داد: فرضیه شدت گرفتن ریزگرد در اثر خلیج گرگان را باید با اقدام سریع در احیا خلیج باطل کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: لایروبی سریع، رسوب‌زدایی و باز شدن راه خلیج به سمت دریا باید با سرعت تمام آغاز شود و حتما هم از امکاناتی که در کشور وجود دارد استفاده شود.

رئیسی یادآور شد: اگر امکانات لازم برای آغاز عملیات لایروبی در استان گلستان وجود ندارد از استان‌های دیگر تامین شود و عملیات اجرایی را هم از یک دو روز آینده آغاز شود.

وی اضافه کرد: پیش از این چندین بار فقط اسم جزیره آشوراده را شنیده بودم ولی امروز که از نزدیک این جزیره زیبا را دیدم بسیار متاثر شدم این ثروت عظیم می‌تواند بسیار از مشکلات استان از جمله اشتغال و گردشگری را برطرف کند.

رئیس جمهور گفت: چه اشکالی دارد زائر امام رضا (ع) از این مکان زیبا استفاده کند امروز وقتی موانع طرح گردشگری آشوراده را از مسوولان امر شنیدم به حجتی که برای توقف این جزیره زیبا باشد نرسیدم لذا کار اجرایی آن باید آغاز شود.

رئیسی تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر مجموعه توسعه استان شگل گرفته شود و مردم هم نظارت لازم برای مجموعه داشته باشند و پیگیری کنند که کار با سرعت انجام شود.

وی در بحث مشکل آب این استان اظهار کرد: چطور می‌شود استانی در کنار دریا باشد و آن استان تشنه باشد.

رئیس جمهور در خصوص فعال شدن تعاونی‌ها نیز گفت: تاکنون به اقتصاد بخش خصوصی کم‌توجهی صورت گرفته شد در حالی که ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که مشکل تعاونی‌ها برطرف شد.

رئیسی برای رفع موانع واحدهای نیمه‌تعطیل تاکید کرد و در خصوص پتروشیمی گفت: تاکنون با پیگیری بخش حقوقی پتروشیمی 20 درصد کار انجام شد ولی 80 درصد مجموعه پتروشیمی باید از طریق هلدینگ به سرعت از این مجموعه پشتیبانی کند تا نگرانی سهامداران رفع شود.

*‌ اگر همت مدیران باشد در مدت کوتاهی شاهد تحول در استان گلستان خواهیم بود

وی بر تامین نهاده‌های دامی از کشورهای همسایه شمالی استان تاکید کرد و افزود: صنایع تبدیلی برای استان مهمی همچون گلستان پیگیری شود تا ضمن جلوگیری از خام‌فروشی‌ها این جدیت با دنبال شود.

رئیس جمهور در خصوص صیانت از جنگل، دریا، ساحل گفت: دادگستری‌ها و جهادکشاورزی به هیچ عنوان نباید فرصت تصرف غیرقانونی و انتقال مصالح به جای غیرمجاز داد چراکه اگر درست جنگل‌‌ها حفظ شود جلوی سیلاب‌ گرفته خواهد شد.

رئیسی افزود: اگر همت مدیران باشد در مدت کوتاهی شاهد تحول در استان گلستان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مردم باید احساس این تحول داشته باشند نباید فقط به گزارشات بسنده شود امروز مهمترین سرمایه کشور مردم هستند که می‌توانند کارآمدی نظام را روز به روز افزایش دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها