کد خبر: 541278
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۲:۲۳:۵۷
| |

در جریان سفر به استان هرمزگان:

سه محکوم به قصاص با میانجیگری رئیس دستگاه قضا آزاد شدند

همزمان با سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان، سه محکوم به قصاص دارای شاکی خصوصی پس از تحمل چندین سال حبس با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه و گذشت شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.

سه محکوم به قصاص با میانجیگری رئیس دستگاه قضا آزاد شدند
کد خبر: 541278
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۲:۲۳:۵۷

همزمان با سفر غلامحسین محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، سه محکوم به قصاص دارای شاکی خصوصی پس از تحمل چندین سال حبس با وساطت و میانجیگری رئیس عدلیه و گذشت شاکیان خصوصی از زندان بندرعباس آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، یکی از این سه زندانی که به جرم قتل عمد محکوم شده بود، ۱۹ سال از دوران محکومیتش می‌گذشت و کماکان به علت عدم گذشت اولیای دم در حبس به سر می‌برد که در نتیجه وساطت و میانجیگری رئیس قوه قضاییه و گذشت شاکیان خصوصی، این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

قوه قضاییه در دوره جدید بنا بر تاکیدات محسنی اژه‌ای بر ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش برای اصلاح ذات‌البین، توسعه فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و متخصصان، تمرکز دارد؛ امری که در مقوله کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها نقش پررنگ و برجسته‌ای ایفا می‌کند.

محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا، ۲۴ تیر در جریان سفر یک روزه خود به استان ایلام در جلسه‌ای که با قضات و کارکنان قضایی این استان داشت، در بخشی از سخنانش بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و صاحبان کلام برای گذشت اولیای دم از تقاضای قصاص تاکید کرد و گفت: قصاص حق اولیای دم است، اما قصاص هر یک نفر در جامعه، مشکلات بسیاری را برای آینده فرزندان و خانواده او به وجود می‌آورد؛ لذا اگر، ولی یا اولیای‌دم در مرحله اول راضی به صرفنظر از قصاص نشدند، قضات و مسئولان امر و بانیان صلح و سازش نباید ناامید شوند و باز هم باید اقدام کنند.

همچنین در جریان سفر اوایل بهمن ماه رئیس قوه قضاییه به استان خراسان رضوی و بازدید وی از زندان مرکزی مشهد نیز ۱۶۸ زندانی به آغوش خانواده برگشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها