کد خبر: 540943
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۹:۱۰:۱۷
| |

وزیر آموزش و پرورش:

اثرات نامطلوب تعطیلی مدارس در دهه آینده مشخص می‌شود

وزیرآمورش و پرورش گفت: تعطیلی کامل مدارس امری مطلوب نیست و تأثیر این اقدامات دهه آینده مشخص خواهد شد لذا در بسیاری از مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مدارس را بازگشایی کرد.

اثرات نامطلوب تعطیلی مدارس در دهه آینده مشخص می‌شود
کد خبر: 540943
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۹:۱۰:۱۷

 یوسف نوری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به سیاست جذب افراد نخبه در آموزش و پرورش، اظهار کرد: افراد دارای استعداد‌های برتر و نخبگان تأثیرات مستقیم و مثبتی بر روی مرتبیان (دانش‌آموزان) دارند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه الگوسازی و معرفی افراد شایسته به دانش‌آموزان از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه است، گفت:آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان است پس نه تنها نیازمند آموزگارانی دانا و فهیم هستند بلکه افرادی شایسته در تمام عرصه‌ها نیز باید به آن‌ها معرفی شود.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه مستلزم تلاش و انجام پیگیری‌های لازم است و در این خصوص باید با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گفتگو و تبادل نظر انجام شود.

نوری در ادامه ضمن تقدیر از تمامی خیّرانی که به هر نحوی زمینه تحصیل دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند اضافه کرد: مدارس خیرساز باید به هر نامی که خیّران انتخاب می‌کنند مزین شود، این افراد نیکوکار و شایسته سهم بزرگی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند.

وی از ادامه تلاش‌ها برای اجرایی کردن طرح رتبه بندی خبر داد و افزود: فرآیند گزینش و استخدام در آموزش و پرورش باید با نهایت دقت انجام و صلاحیت‌های عمومی و همچنین شایستگی‌های تخصصی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و مربیان و همچنین وضعیت تحصیلی آن‌ها گفت: تعطیلی کامل مدارس امری مطلوب نیست و تأثیر این اقدامات دهه آینده مشخص خواهد شد لذا در بسیاری از مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مدارس را بازگشایی کرد.

نوری بابیان اینکه در فرآیند نقل و انتقالات متقاضیان باید تعهداتشان را سپری کرده باشند، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در راستای اجرای تبدیل وضعیت‌ها تشکیل شود تا مراحل آن به شکل دقیق انجام بگیرد.

عضوکابینه دولت مردمی با اشاره به وضعیت فضا‌های آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش و تأکید براستفاده حداکثری از این فضاها، افزود: املاک مازاد غیرآموزشی شناسایی و اقدامات لازمه در خصوص آن‌ها انجام شود.

وزیر آمورش و پرورش در ادامه بر حضور میدانی مدیران کل در مدارس و در بین دانش‌آموزان تأکید و عنوان کرد: در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان باید وضعیت مدارس به صورت دقیق ارزیابی شود و این مهم بدون حضور میدانی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها