کد خبر: 540403
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۹:۱۶:۰۱
| |

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی:

درخواست حجم بیشتر اینترنت از سوی دانشجویان/ پذیرش جدید در خوابگاه‌ها نداریم

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره وضعیت اینترنت در خوابگاه و دانشگاه بیان کرد: وضعیت اینترنت درخوابگاه و دانشگاه تابعی از وضعیت کلی اینترنت در کشور بوده و بعضا ممکن است قطع و وصل شدن اینترنت کیفیت آموزش را دچار مشکل کند.

درخواست حجم بیشتر اینترنت از سوی دانشجویان/ پذیرش جدید در خوابگاه‌ها نداریم
کد خبر: 540403
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۹:۱۶:۰۱

"مهدی واحدی" سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره عدم پذیرش جدید در خوابگاه‌های دانشگاه علامه گفت: ما در خوابگاه‌ها پذیرش جدید نداریم مگر چند دسته خیلی محدود، به طور مثال کسانی که دفاع از پایان نامه دارند. این گروه با تایید استاد راهنما و آموزش دانشکده به مدت محدود می‌توانند در خوابگاه بمانند و کارهای دفاعشان را انجام دهند. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: دسته بعدی افرادی هستند که می‌توانند پذیرش خوابگاه بگیرند دانشجویانی هستند که برای رساله دکتری یا پایان نامه‌ خود باید در تهران مستقر شوند پس لازمه‌اش این است که خوابگاه داشته باشند. البته که تعداد این دانشجویان نیز خیلی زیاد نیست ولی اگر تایید مراجع آموزشی دانشگاه را داشته باشند به شکل موقت به آنها خوابگاه می‌دهیم تا کارشان را انجام دهند. 

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره وضعیت اینترنت در خوابگاه و دانشگاه بیان کرد: وضعیت اینترنت در خوابگاه و دانشگاه تابعی از وضعیت کلی اینترنت در کشور است. البته تا کنون شکایتی از اینکه کارهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان به خاطر سرعت نامطلوب اینترنت انجام نشود، نداشته‌ایم. 

وی افزود: البته دانشجویان درخواست حجم بیشتری داشتند اما این‌ها درخواست‌هایی است که طبیعتا برای روند آموزش دانشجویان مطرح می‌شود. دانشجویان خودشان متوجه این مساله هستند که سرعت اینترنت کم و زیاد می‌شود و این موضوع اصلا دست ما نیست. 

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر کلاس‌ها از طریق آموزش مجازی انجام می‌شود و اگر سرعت اینترنت یاری نکند یا قطع و وصلی پیش بیاید و یا صدای استاد قطع شود کیفیت کار را پایین می‌آورد. شاید یکی از دلایل وضعیتی که در آن قرار گرفتیم به خاطر توسعه زیرساختی است که باید در کشور در سالیان گذشته صورت می‌گرفته است. 

واحدی درباره افزایش میزان مصرف اینترنت در کشور گفت: اکنون بحث جدی میزان مصرف اینترنت در کشور است. در دو سال اخیر تمام آموزش در کشور مجازی بوده است و اگر یک متخصص بررسی کند و آمار دهد معلوم می‌شود نزدیک 14 میلیون دانش آموز و سه چهار میلیون  دانشجو وارد بستر اینترنت شدند.

وی افزود: هر کدام از این افراد ممکن است سه تا چهار ساعت در روز از اینترنت برای حضور در کلاس و مانند اینها استفاده کنند و بعد از آن هم استفاده‌های معمول تحقیقاتی و سرگرمی‌ها است  که همواره وجود داشته است.

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که از میان دانشجویانی که در خوابگاه‌ها هستند کسی به اومیکرون مبتلا شده است یا خیر، گفت: بله، گزارش‌هایی داشتیم به خصوص از حدود دو هفته قبل یعنی از نیمه دوم بهمن ماه که اومیکرون جدی‌تر خودش را به کشور نشان داد.

واحدی گفت: ما سعی کردیم تجمع دانشجویان را محدود به یکی دو خوابگاه نکنیم و در حال حاضر پنج خوابگاه را برای دانشجویان باز  گذاشتیم. ما در این دو سال خوابگاه‌ها را حتی با حضور 50 تا 100 دانشجو هم بازگشایی کردیم. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، نظافتی و خدماتی را هم تجهیز کردیم.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما این بود که دانشجویان در خوابگاه‌ها توزیع شوند؛ همچنین گزارش‌هایی از ابتلا به اومیکرون در دو سه مورد از خوابگاه‌هایمان داشتیم. توصیه‌ای که به صورت کلی اوایل فراگیر شدن اومیکرون به همه خوابگاه‌ها به صورت یک اطلاعیه ابلاغ کردیم این بود که دانشگاه ما یک دانشگاه علوم پزشکی نیست و بیمارستان و کادر درمان نداشته و فقط یک مرکز بهداشت مختصری با چهار پنج نیرو داریم که نمی‌شود به آن گفت امکانات درمانی.

 سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: لذا از دانشجویان خواهش کردیم آن‌هایی که حضورشان در خوابگاه واقعا ضرورت جدی ندارد این مدت بروند تا بیماری فروکش کند.  تعداد اندکی از دانشجویان هم رفتند اما افراد دیگری که مبتلا شده بودند در اتاق‌ها یا سوئیت‌های که از پیش در نظر گرفته شده بود قرنطینه شدند. در ابتدا گفتند قرنطینه اومیکرون پنج روز است و بعدا گفتند بیشتر است. روزهای اول برخی مراقبت‌ها شد، ولی حدود یک هفته ۱۰ روزی است که تقریبا گزارش ابتلایی که نیاز به مراقبت ویژه داشته باشد، نداشتیم. 

وی در توضیح دز سوم واکسیناسیون توضیح داد: تا اواخر آبان ماه و اوایل آذر ماه در دانشگاه محل تزریق واکسن برای عموم داشتیم ولی از آذر ماه که کلاس‌های دانشگاه را برای برخی از مقاطع بازگشایی کردیم مجبور بودیم محلی که به واکسیناسیون اختصاص پیدا کرده بود و تعداد مراجعات هم کم شده بود ببندیم و آن را از دسترسی و کاربری تزریق واکسن خارج کنیم. 

واحدی گفت: وزارت بهداشت که در این زمینه با ما همکاری داشت گفت با توجه به حجم مراجعات دیگری نیازی به پایگاه در دانشگاه نیست، لذا الان تزریق در دانشگاه نداریم و همکاران و دانشجویانمان در بیرون و پایگاه‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویی دارید که اصلا واکسن نزده باشد؟ گفت: نمی‌خواهم بگویم حتما نیست و اگر به آمار دقیق مراجعه کنیم شاید یک نفر پیدا شود اما این افراد هم دلیل داشتند یعنی‌ عدم تزریق‌شان دلبخواهی نبوده است. احتمالا یک نفر بیماری و یک منع پزشکی قانونی و منطقی داشته که تزریق نکرده است. وگرنه به طور معمول اگر فردی بدون هیچ مانعی تزریق نکرده باشد نباید در خوابگاه‌ها حضور یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها