کد خبر: 540296
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۶:۳۵:۳۹
| |

شناسایی کلاهبردار اینترنتی در اردبیل/ ایجاد اکانت جعلی دردساز شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی خانمی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد صفحه‌ای با نام و عکس دوست خود، از بستگان وی درخواست وجه می‌کرد، خبر داد.

شناسایی کلاهبردار اینترنتی در اردبیل/ ایجاد اکانت جعلی دردساز شد
کد خبر: 540296
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۶:۳۵:۳۹

علی قهرمان طالع اظهار کرد: با مراجعه خانمی به پلیس فتا و طرح ادعا در خصوص اینکه شخصی با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام با نام و عکس وی و ارسال پیام به یکی از بستگان درخواست وجه کرده است که مورد تشکیل پرونده و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، وی افزود: کاراگاهان پرونده با دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، شماره تلفن و شماره کارت صاحب صفحه را کشف و پس از بررسی متوجه شدند که متهم یکی از دوستان شاکیه است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: با هماهنگی، متهم به پلیس فتا احضار و پس از بازجویی و تکمیل پرونده برای اجرای قانون در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تصریح کرد: اعتماد به اکانت‌ها و افراد در فضای مجازی یک امر غیرمنطقی است چرا که شخصیت‌های افراد در فضای فیزیکی و مجازی ممکن است کاملاً متضاد باشد؛ بنابراین به همه کاربران فعال در این فضا توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارند.

وی گفت: کاربران اینترنت برای ارتباط‌ با پلیس فتا و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره تماس این مرکز ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها