کد خبر: 540142
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۱:۴۹
| |

رئیس مرکز پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا:

آگهی‌های جعلی فروش کالا همچنان قربانی می گیرد

رئیس مرکز پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: آگهی‌های جعلی فروش کالا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با روش های مختلف از بین خریداران قربانی می گیرد.

آگهی‌های جعلی فروش کالا همچنان قربانی می گیرد
کد خبر: 540142
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۱:۴۹

سرهنگ علیمحمد رجبی،رئیس مرکز پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه آگهی‌های جعلی در فضای مجازی همچنان قربانی می‌گیرند، گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

به گزارش مهر، وی افزود: قیمت‌های پایین و تخیف‌های بالا، پرداخت بیعانه برای ارسال کالا، آگهی‌های جذاب و… از شیوه و روش‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از این طریق است.

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به راهکارهای پیشگیری این مشکل گفت: در مرحله اول خریدار که همان کاربر فضای مجازی است نباید به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را بخورد و همچنین قبل از رؤیت و اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکند.

رجبی بیان کرد: کاربران حتماً در خصوص صحت هویت فرد آگهی دهنده بررسی‌های لازم را انجام دهند و برای خرید حتماً از فروشگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها