مدیرعامل یک شرکت در حوزه منابع انسانی پاسخ داد:

آثار طرح "صیانت" بر عامه مردم چیست؟

مدیرعامل یک شرکت در حوزه منابع انسانی با بیان اینکه طرح صیانت عامه مردم را هدف قرار داده است، گفت: آنچه عامه مردم به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند این است که قرار است وضع آموزش و معیشتشان تحت تاثیر قرار بگیرد، ارتباطشان با دنیا قطع شود و جلوی پیشرفتشان گرفته شود.

آثار طرح "صیانت" بر عامه مردم چیست؟
کد خبر: 540228
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۲:۳۵:۳۰

مهدیس پرپنچی،مدیرعامل یک شرکت در حوزه منابع انسانی با اشاره به طرح موسوم به صیانت اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، مطرح کردن چنین طرحی که عامه مردم به جزییاتش دسترسی ندارند، یا ممکن است سوادش را نداشته باشند و برداشت‌های متفاوتی از آن وجود دارد و حتی برای متخصصان جامعه هم جوانبش به‌درستی مشخص نیست، اما همان حدودی هم که مشخص شده که اینترنت محدود یا شبکه‌های اجتماعی فیلتر می‌شوند، ترس زیادی در مردم ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در شرایطی که باید به جامعه امید بدهیم و برنامه‌هایی بدهیم که مردم احساس کنند اوضاع زندگی‌شان دارد بهتر می‌شود، شرایط را سخت‌تر می‌کنیم. کسی که به سختی در اینستاگرام برای خودش کسب‌وکاری ایجاد کرده، دچار ترس شده است. یا در دوره کرونا که بسیاری از افراد آموزش‌هایشان را از اینستاگرام و واتس‌اپ‌ می‌گرفتند. ما همه جنبه‌های مثبت را کنار می‌گذاریم و به جنبه‌های محدودی که عده کمی از آن متاثر می‌شوند، توجه می‌کنیم. البته قطعا موضوع فراتر از اینهاست، اما آنچه عامه مردم به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند این است که قرار است وضع آموزش و معیشتشان تحت تاثیر قرار گیرد، ارتباطشان با دنیا قطع شود و جلوی پیشرفتشان گرفته شود.

این کارآفرین با اشاره به لزوم ایجاد دلخوشی و امیدی برای نخبگان تاکید کرد که آنها حالا نگرانند که قرار است دسترسی‌شان به ارتباطات دنیا قطع شود و در این صورت ترجیح می‌دهند از کشور بروند. حتی خیلی از افرادی که پیش از این بنای رفتن نداشتند، در این صورت ممکن است در تلاش برای مهاجرت باشند زیرا اگر کسی فکر کند قرار است معیشت و آموزشش را از دست بدهد، امیدی برای ماندن ندارد.

پرپنچی با بیان اینکه این طرح عامه مردم را هدف قرار داده است، گفت: گاهی پیش می‌آید که یک طرح، سطحی از مردم را هدف گرفته، مثل مالیات ماشین‌های لوکس یا خانه‌های خالی که مختص همه مردم نیست، اما حالا هیچکس نیست که نترسیده باشد و نگران نباشد که قرار است چه چیزی را از دست دهد. الان دیگر در هر سطحی همه اینترنت دارند، در روستاهای کشور هم همه اینترنت دارند و توانستند با بهره‌گیری از آن مهارتی کسب کنند و حالا نگران این طرح هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها