کد خبر: 539730
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۱:۲۳:۴۳
| |

استیضاح "شهردار رشت" اعلام وصول شد

طرح استیضاح امیرحسین علوی شهردار رشت با ۸ رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر رشت اعلام وصول شد.

استیضاح "شهردار رشت" اعلام وصول شد
کد خبر: 539730
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۲۱:۲۳:۴۳

اعلام وصول استیضاح شهردار رشت با 8 رای موافق اعضای شورا، بررسی لوایح مختلف پیرامون مسائل شهری، ضرورت توجه به فضاهای ورزشی و فرهنگی در رشت و رفع معضلات و مشکلات شهری از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که عصر امروز برگزار شد.

به گزارش تسنیم، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن گرامیداشت دوم اسفندماه روز زبان "گیلکی" اظهار داشت: 5 اسفندماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین توسی و روز مهندس است؛ در دنیای امروز مهندسان در بالا بردن سطح زندگی و رفع نگرانی‌های مردم در بخش‌های مختلف به ویژه در ساخت منزل بسیار تاثیرگذار هستند.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به ضرورت تلاش مهندسان برای ایجاد شهری آرمانی در رشت ابراز داشت: با هدف‌گذاری‌های مدنظر در این بخش امیدواریم شاهد حتی کوچکترین تخلف در بخش ساختمانی نباشیم که امروز متاسفانه اقشار ضعیف جامعه در این بخش در رنج هستند.

وی برقراری عدالت را یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های مردم در تمامی بخش‌ها برشمرد و ابراز داشت: عدم وجود عدالت همواره باعث ایجاد یک سری مشکلات برای شهر خواهد شد و با توجه به اینکه روز وکلا نیز در پیش است می‌توان گفت که وکلا برای تحقق عدالت و احقاق حقوق مظلوم نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

کارگرنیا با اشاره به نامگذاری یک خیابان در رشت به نام پرستار فداکار گیلان شهید "نرجس خانعلی‌زاده" گفت: به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این پرستار فداکار در سن 16 یا 17 سالگی حضانت یک کودک یتیم را برعهده گرفته بود که جای تحسین دارد و امروز این پرستار ایثارگر نخستین شهیده سلامت در کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع طرح سوال از شهردار و استیضاح یا عدم استیضاح وی خاطرنشان کرد: علوی شهردار رشت یکشنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورا باید در صحن شورا حضور یابد و سپس تصمیم گرفته می‌شود.

هادی رمضانی عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه کمک شهرداری به تیم‌های ورزشی و ضرورت توجه به فضاهای ورزشی و فرهنگی اظهار داشت: هزینه کردن در فضاهای ورزشی سرمایه است از سوی دیگر وقتی قرار است به این تیم‌ها کمک شود باید سعی شود این منبع مالی سریع‌تر به تیم‌ها برسد.

سیدشمس شفیعی رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه مذکور پیرامون کمک شهرداری به تیم‌های ورزشی گفت: در کمک مالی به 2 تیم سپیدرود و داماش باید هر دو تیم یکسان دیده شود لذا شیوه‌‌نامه‌ای تنظیم شود و براساس شاخصه‌هایی کمک مالی انجام شود.

نادر حسینی عضور دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه به لایحه ساماندهی دکه‌ها و بتکه‌های غیرمجاز در شهر رشت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به‌گسترش شهر و دغدغه‌ همشهریان متقاضی در داشتن دکه لذا در این حوزه لازم است یک بازنگری در شیوه‌نامه‌ ساماندهی دکه‌های سطح شهر انجام شود.

امیرحسین علوی شهردار رشت یکشنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورا باید در صحن شورا حضور یابد.

در ادامه بررسی لوایح امروز، بودجه شورای اسلامی شهر رشت به مبلغ 2 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان برای سال 1401 در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها