کد خبر: 539690
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۸:۲۴
| |

روند کاهشی بستری‌های کرونایی شکننده است/تاکید بر شناسایی کانون‌های سرایت بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: استان قم طی هفته جاری در زمینه ابتلا به بیماری در ثبات نسبی قرار دارد و در زمینه بستری‌های کرونایی روند کاهشی داشتیم اما وضعیت شکننده است.

روند کاهشی بستری‌های کرونایی شکننده است/تاکید بر شناسایی کانون‌های سرایت بیماری
کد خبر: 539690
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۸:۲۴

مهدی مصری امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استاندرای قم برگزار شد، اظهار کرد: این هفته قم در زمینه ابتلا به بیماری روند با ثباتی را طی کرده و روند بستری‌ها و مرگ و میرها هم با کاهش روبرو است اما وضعیت استان شکننده است و با توجه به اینکه در اسفندماه با جشن‌های نیمه شعبان روبرو خواهیم بود و به خریدهای عید و سفرها نزدیک می‌شویم باید وضعیت را به شدت کنترل کنیم.

​به گزارش فارس، وی بیان کرد: اگر بتوان وضعیت را کنترل و مدیریت کنیم می‌توانیم راحت‌تر از پیک عبور کنیم چراکه قم زودتر وارد پیک شده و در زمینه شناسایی بیماران و قرنطینه افراد مشکوک حرف اول را می‌زند که این نکته مهم را به دست اندرکاران بهداشت و سلامت تاکید کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شناسایی کانون های سرایت بیماری گفت: شناسایی کانون‌های بیماری از نظر این که بیشتر کانون‌های سرایت در چه شغلی و یا در چه مناطقی هستند اهمیت دارد اگر این کانون‌ها شناسایی شوند می‌توان بیماری را بهتر و مطلوب‌تر مدیریت کنیم.

مصری افزود: باید چندین مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در استان راه‌اندازی کنیم و در زمینه تزریق واکسیناسیون کودکان نیز باید یک مرکز تجمیعی ویژه‌ایی ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها