کد خبر: 536733
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۵:۲۲:۴۹
| |

بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۱۸۴ نفر رسید/فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر

درحالی که بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تا اواخر دی ماه به زیر ۵۰ نفر رسیده بود با آغاز پیک ششم کرونا بیماران مبتلا به این ویروس افزایش یافت و اکنون به ۱۸۴ نفر در بخش بستری رسیده است.

بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۱۸۴ نفر رسید/فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر
کد خبر: 536733
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۵:۲۲:۴۹

روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر افزایشی شد و با افزایش بستری بخش کرونایی و فوتی‌های این ویروس وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان قرمز و نارنجی شد.

به گزارش تسنیم، اکنون 50 درصد شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر در وضعیت قرمز، 40 درصد نارنجی و 10 درصد زرد تعیین شده که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و حضور در مراسم تجمعی امری مهم و ضروری است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا رو به افزایش است و اکنون تعداد بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 184 نفر و این درحالی است که تا 2 هفته قبل زیر 50 نفر بود.

جعفر زارعی‌زاده با بیان اینکه نتیجه بیش از 50 درصد آزمایش‌های کرونا مثبت می‌شوند اظهار داشت: این وضعیت نگران کننده است که مردم باید رعایت شیوه‌نامه بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 63 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون 21 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

زارعی‌زاده  از ثبت 2 مورد فوتی کرونایی دیگر در استان خبر داد و بیان کرد: متأسفانه امروز 2 بیمار آقا با 59 و 76 سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای فشار خون در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر فوت کردند و تاکنون 2 هزار و 44 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 46 بیمار از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 19 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

وی از فعالیت پایگاه واکسیناسیون در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: مردم با تزریق به‌موقع نوبت‌های واکسن، از پیشرفت بیشتر امیکرون جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها