کد خبر: 539153
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۲۲:۵۵
| |

عاون دانشجویی دانشگاه تهران:

ردیابی دانشجویانی که واکسن نزدند/ امتناع دانشجویانِ خوابگاهی از اعلام ابتلا به کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از امتناع برخی دانشجویانِ خوابگاهی از اعلام ابتلایشان به کرونا انتقاد کرد.

ردیابی دانشجویانی که واکسن نزدند/ امتناع دانشجویانِ خوابگاهی از اعلام ابتلا به کرونا
کد خبر: 539153
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۲۲:۵۵

علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران  درباره تعلیق پذیرش در خوابگاه‌های دانشگاه تهران بیان کرد: ما تمایلی نداشتیم که شرایط خوابگاه‌ها این طور شود و اقداماتی انجام دادیم که وضعیت برای ورود افراد جدید آماده شود، اما بعد از این‌که چند نفر از دانشجویان در خوابگاه‌ها با کرونا درگیر شدند، تصمیم به این کار گرفتیم. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: ما یک پزشک خانم و یک پزشک آقا به اتاق‌های خوابگاه فرستادیم تا وضعیت سلامت دانشجویان را بررسی کنند، آن‌ها مشاهده کردند که آلودگی زیاد است. این در حالی است که افراد مبتلا، درگیری خود با کرونا را طرح نکرده بودند، در نتیجه این درگیری گسترش پیدا کرده بود. در ادامه ما دیدیم هر نفر جدیدی که وارد خوابگاه کنیم می‌تواند مبتلا شود، همین باعث شد نه تنها روند سابق را پیش نرویم و در ورود پیشرفت نداشته باشیم، بلکه مجبور شدیم ورود را هم متوقف کنیم. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر درگیری افراد به کرونا خیلی زیاد است و بسیاری از افراد درگیر بیماری هستند و حتی دو نفر از مدیرانمان هم درگیر کرونا شدند. اکنون شرایطی وجود دارد که ما نمی‌توانیم زمانی برای پذیرش خوابگاه‌ها اعلام کنیم. 

وجهی درباره وضعیت خوابگاه‌های متاهلی گفت: متاهلان در خوابگاه‌های خود ساکنند و به آن‌ها کاری نداریم مگر این که فرد درس خود را تمام کرده و مجبور به تخلیه خوابگاه باشد.ما خوابگاه دانشجویان متاهل را مانند دانشجویان مجرد هر ترم خالی نمی‌کنیم تا دوباره پذیرش داشته باشیم زیرا آن‌ها خانواده هستند؛ یعنی از زمانی که می‌آیند تا آخر دوره‌شان مستقر هستند و این خوابگاه‌ها طبق روال عادی به کار خود ادامه می‌دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلا و فوت دانشجویان در پیک ششم دارید؟ گفت: آمار دقیقی در دست نیست. طبق مراجعاتی که داشتیم ۱۰ نفر از دختران در دو خوابگاه درگیر بودند و حدود شش نفر در دو خوابگاه پسران مبتلا شدند. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: واقعیت این است که نمی‌توانیم بگوییم دقیقا چند نفر درگیر هستند. تعدادی از افراد هستند که پنهان می‌‎کنند و این کار خوب نیست. ما حتی یک فضای جدا برای افرادی که درگیر می‌شوند در نظر گرفته بودیم تا در زمان بیماری و ابتلا از آنان پرستاری شود و غذای ویژه‌تری دریافت کنند، اما دانشجویان علاقه ندارند از اتاقشان بیرون بیایند و نمی‌توانند یک فضای جدید را راحت بپذیرند یا برخی از آن‌ها می‌ترسند که بگویند که مبتلا هستند و این باعث شده که به ما اطلاع ندهند. 

وی درباره دریافت دز سوم واکسن برای دانشجویان گفت: همچنان مراکز بهداشت ما در این زمینه فعال هستند و واکسیناسیون دانشجویان را انجام می‌دهند. دو هفته قبل یک گروه سیار جهت تزریق دز سوم واکسن در خوابگاه‌های دختران و یک گروه سیار در خوابگاه‌های پسران حضور پیدا کردند. 

وجهی ادامه داد: این برنامه هفته آینده هم تکرار می‌شود و با معاونت بهداشتی علوم پزشکی تهران صحبت کردیم و جلسه داشتیم، آن‌ها هم همکاری کردند و قرار است برای بار دوم نیز این کار انجام شود. 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که چند درصد از دانشجویان دز سوم را دریافت کردند؟ گفت: آماری نداریم که چند نفر دز سوم را دریافت کردند. البته یک بررسی آنلاین هم برای دانشجویان واکسن زده داریم و می‌توانیم از روی آن آمار دانشجویان خوابگاهی و حتی کل کشور را دربیاوریم که چه تعدادشان دز سوم را دریافت کردند یا نکردند. 

وی افزود: در حال حاضر بیشتر تلاش ما ردیابی دانشجویانی است که دز اول را نزدند، پس از ردیابی ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که اگر دز اول را نزنند، نمی‌توانند در کلاس‌های عملی بیایند و نمی‌توانند از خوابگاه استفاده کنند. ما دز سوم را ردیابی نکردیم هر چند آمارشان را داریم. 

وجهی در پاسخ به این سوال که وضعیت معیشتی جامعه چقدر منجر به افزایش درخواست وام شهریه شده است؟ گفت: آمار ما چندان افزایش پیدا نکرده و خودمان هم با بررسی اولیه‌ای که داشتیم فکر کردیم ممکن است چنین اتفاقی بیافتد ولی واقعیت این است که خیلی افزایش پیدا نکرده به این علت که میزان وام به قدری کم است که مشکلی را حل نمی‌کند و کسی حاضر نمی‌شود دردسرهایش را بپذیرد آن هم برای وامی که خیلی باعث حل مشکلش نمی‌شود. تا جایی که اطلاع دارم آمار دریافت وام ما نسبت به قبل تغییر معناداری نداشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها