کد خبر: 538927
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۹:۲۰:۲۲
| |

اقراریان در تذکری مطرح کرد:

لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز

عضو شورای شهر تهران گفت: طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی باعث زیان زیادی به کشور می‌شود چراکه سرمایه برای مدت طولانی می‌خوابد و به مسکن سازی ضربه می‌زد. به همین دلیل شهرداری تهران نیز زمان صدور مجوز ساخت و ساز را کم کند.

لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز
کد خبر: 538927
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۹:۲۰:۲۲

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز صبح شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: دریافت مجوزها یکی از مشکلاتی است که در سال‌های اخیر اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

وی گفت: اخیرا اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته است و حذف کاغذبازی و بروکراسی اداری صورت گرفته است یکی از دستگاه‌هایی که مطابق قانون این موضوع را دنبال کند شهرداری ها هستند کلیه دستگاه‌های صادر کننده مجوز باید به صورت الکترونیک شرایط صدور مجوز ابلاغ کنند.

اقراریان بیان کرد: شهرداری مجوزهای متنوعی می دهد که یکی از آن مجوز ساخت و ساز است و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی باعث زیان زیادی به کشور می‌شود چراکه سرمایه برای مدت طولانی می‌خوابد و به مسکن سازی ضربه می‌زد. به همین دلیل شهرداری تهران نیز زمان صدور مجوز ساخت و ساز را کم کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با طولانی شدن فرآیند صدور پروانه ناخواسته باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوم. باتوجه به نهضتی که در کشور صورت گرفته است شهرداری تهران نیز باید توجهی به این موضوع کند و شورای شهر تهران نیز آمادگی برای الکترونیک شدن و حذف عناصر فردی دارد زمان صدور پروانه را به دو ماه برسانیم کار خوبی خواهد بود چراکه گاهی تا 18 ماه زمان می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مجوزهایی در حوزه تاکسیرانی و میادین میوه و تره بار توسط شهرداری تهران صادر می‌شود که باید در این خصوص نیز توجه و فرآیند آن کوتاه شود.

در ادامه پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: کوتاه شدن زمان صدور مجوزها در شهرداری تهران، یکی از مطالبات شورای ششم شهر تهران است به همین دلیل شهرداری باید به صورت جهادی در این زمینه ورود کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها