کرمان خون ندارد/ نیاز مبرم به گروه‌های خونی O و A

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کمبود خون در استان و نیاز مبرم به گروه‌های خونی O و A خبر داد.

کرمان خون ندارد/ نیاز مبرم به گروه‌های خونی O و A
کد خبر: 538624
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۸:۴۶:۰۸

ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان از نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خونی علی‌الخصوص o  وA  خبر داد و بیان داشت: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا مجددا با کمبود ذخایر گروه های خونی مواجه شده‌ایم و روزهای خلوتی را در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان پشت سر می‌گذاریم و این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بشر تاکنون نتوانسته است خون مصنوعی بسازد یا جایگزینی برای خون پیداکند، از طرفی برخی عناصر خون همچون پلاکت عمر کوتاهی دارند و در خارج از بدن انسان و در محیط، فقط تا سه روز قابل نگهداری هستند و این موضوع است که اهمیت نیاز به اهدای خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و مستمر توسط مردم را پررنگ‌تر می‌کند.

شکوهی ادامه داد: انتقال خون برای تامین نیاز بیماران باید به طور روزانه ذخایر خون مناسبی را پیش‌بینی کند چون مراکز درمانی همیشه فعال هستند، علاوه بر این وجود بیش از ۱۲۰۰ بیمار تالاسمی که حداقل ماهی دو واحد خون تازه در هر ماه مصرف می‌کنند، عمل‌های جراحی مختلف، وقوع حوادث و سوانح و غیره همگی از عواملی هستند که انتقال خون را موظف به داشتن ذخایر خونی مناسب از هر گروه خون می کند.

وی اضافه کرد: با ادامه کاهش ذخایر خونی، مراکز درمانی برای تامین خون بیماران با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد. بنابراین از عموم مردم استان عاجزانه تقاضا داریم که اهدای خون را به عنوان گفتار تبلیغاتی در نظر نگیرند و با حضورشان در مراکز انتقال خون سراسر استان ما را در تامین خون مورد نیاز بیماران مثل همیشه یاری کند.

شکوهی در پایان عنوان کرد:  اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که همه نکات بهداشتی در تمام مراکز انتقال خون رعایت و مراکز به صورت مداوم ضدعفونی و استریل می‌شوند بنابراین از همشهریان که  شرایط اهدای خون را دارا می‌باشند در تمامی گروه‌ها علی  الخصوص o وA  خواستاریم تا بیماران را در این روزهای کرونایی فراموش نکنند و با اهدای خون خود گامی ارزشمند در جهت سلامت جامعه بردارند تا بتوانیم با ذخایر خونی مناسب ماه پایانی سال ۱۴۰۰ را به خوبی پشت سر گذاشته و به استقبال فصل بهار برویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها