کد خبر: 537478
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۶:۳۸
| |

کودک ۵ ماهه کرمانی در میان فوتی‌های کرونا/ عادی‌انگاری تا کجا؟

در میان همه اظهارنظرهایی که مدعی هستند سویه اُمیکرون کرونا کم‌خطرتر است خبری مبنی بر فوت کودکی پنج ماهه منتشر شد که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

کودک ۵ ماهه کرمانی در میان فوتی‌های کرونا/ عادی‌انگاری تا کجا؟
کد خبر: 537478
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۰۸:۳۶:۳۸

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه (دیروز) و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت شده است که یکی از آنان کودکی پنج ماهه در کنار سایر قربانیان بود.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که بنا به گفته مسئولان عادی‌انگاری طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز به میزان قابل تاملی کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که کار سخنگویی ستاد کرونا در استان را نیز انجام می‌دهد اگرچه می‌گوید مرگ کودک پنج ماهه نیازمند بررسی بیشتر است اما همزمان تاکید دارد مردم باید شیوه نامه ها را رعایت کنند زیرا میزان مراجعه و ابتلا روند رو به رشد بسیاری داشته است.

دکتر سعید صحبتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان بستری کودکان در سویه اُمیکرون رشد قابل توجهی در مقایسه با سایر سویه های کرونا دارد اظهارداشت: مرگ کودک پنج ماهه را باید بررسی کنیم تا بدانیم علت اصلی آن چه بوده؛ احتمالا این کودک بیماری قلبی و بیماری مادرزادی نیز داشته که در نهایت کووید۱۹ باعث مرگ وی شده است. 

وی‌ با بیان اینکه فوت ۶ نفر به علت ابتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه بسیار مهم است تصریح کرد: متاسفانه موارد بستری بالا رفته و وضعیت قرمز است؛ هر روز نیز بر تعداد بستری ها افزوده می شود. 

وی البته تاکید دارد که تعداد بستری افرادی که واکسن کرونا نزده اند بسیار بیشتر از سایرین است.

صحبتی اظهارداشت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم کسب و کارها محدود نشدند اما انتظار است رعایت اصول بهداشتی با حساسیت بیشتری دنبال شود تا شاهد ادامه روند افزایشی میزان ابتلا و بستری نباشیم.

سخنگوی ستاد کرونا استان کرمان با بیان اینکه ابتلای کادر درمان که در مواجهه مستقیم با سیل مراجعان و مبتلایان به کرونا قرار دارند نیز طی روزهای گذشته در استان کرمان از رشد قابل تاملی برخوردار بوده است گفت که پرهیز از عادی انگاری و تقویت نظارت ها برای پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان ها در استان آماده باش و آماده ارائه خدمات به بیماران هستند اظهارداشت: بررسی ها و آمارها نشان می دهد که در میان مبتلایان به کرونا نسبت بین بستری هایی که واکسن نزده بودند بسیار بیشتر از افرادی است که واکسن های خود را دریافت کرده اند.

صحبتی تاکید کرد: در این میان البته افرادی که سه دُز واکسن را دریافت کرده اند بسیار کمتر از سایر افرادی که یا واکسن نزده اند یا کمتر از سه دُز دریافت کرده اند بستری شده اند و نمودار آماری آنان روندی بسیار کمتر را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا ۱۷ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان کرمان اینک در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ کل موارد بستری قطعی کرونایی در کل استان ۴۲۴ نفر بوده است که موارد جدید بستری ها (۲۴ ساعت اخیر) ۱۵۸ نفر به شمار می روند.

سن ۶ نفر فوتی کرونایی در استان طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۵ روز جمعه به ترتیب ۱۴، ۵۰، ۶۱، ۶۵، ۷۰ سال و نیز نوزاد پنج ماهه بوده است.

شمار کل جانباختگان کرونایی در استان کرمان نیز به پنج هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

براساس بازه زمانی اعلام شده واکسن تزریق شده در نوبت اول ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۲۸ نفر، نوبت دوم یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۰۹ نفر و نوبت سوم نیز ۶۷۱ هزار و ۲۹۳ نفر بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها