کد خبر: 538589
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۵:۵۸:۱۷
| |

دستگاه‌های نظارتی به ترک فعل‌ مدیران در بحث آلودگی هوا رسیدگی کنند

نماینده بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: مراجع و دستگاه‌های نظارتی به ترک فعل‌های صورت گرفته از سوی مدیران در بحث آلودگی هوا رسیدگی کنند.

دستگاه‌های نظارتی به ترک فعل‌ مدیران در بحث آلودگی هوا رسیدگی کنند
کد خبر: 538589
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۱۵:۵۸:۱۷

 یوسف متولی نماینده بسیج دانشجویی اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم اراک بحث آلودگی هواست، به نحوی که طبق اعلام سازمان محیط زیست از اول سال تا دی ماه ۱۴۰۰ زیر ۱۰ روز هوای پاک را در اراک تجربه کرده‌ایم که این مهم در آینده موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به واسطه بیماری‌های مردم به دولت خواهد شد که عوامل متفاوتی از جمله صنایع آلاینده در این موضوع دخیل هستند.

به گزارش فارس، وی افزود: در بحث سوخت نیروگاه و استفاده از مازوت یک سری معذوریت‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد که با توجه به امر رهبری به جهاد تبیین باید گفت  با توجه به اینکه به جهت مشکلات تحریمی و ارزآوری صادرات گاز به عراق و ترکیه را داریم، که البته مقدار قابل توجهی از گاز کشور نیست، اما همین میزان درآمد قابل توجهی برای کشور دارد و حیاتی است.

نماینده بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها ملزم به تولید برق مصرفی کشور هستند در زمان کمبود گاز اقدام به مازوت سوزی می‌کنند و مردم هم به این محدودیت‌ها واقف هستند اما نکته مهم اینجاست که چون محدودیت داریم نباید به دنبال عملکرد مثبت در این خصوص باشیم؟ و دست روی دست بگذاریم؟

متولی بیان کرد: تا به امروز قوانین و مصوباتی  از جمله قانون هوای پاک و طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به تصویب رسیده است که متاسفانه بخش اعظم اینها اجرایی نشده است، ازجمله مواد مختلفی دستگاه‌ها را مکلف به اقداماتی کرده است مانند تکلیف وزارت صمت و محیط زیست به تسهیل انتقال آند سازی آلومینیوم اراک به خارج از شهر که بعد از گذشت از یک دهه هنوز اجرایی نشده است! همچنین تکلیف جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی به تبدیل ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی به پارک جنگلی و موارد متعدد دیگر از جمله نظارت بر کوره‌های آجرپزی و گازسوز کردن آنها و ...

وی اظهار کرد: در قانون هوای پاک جریمه سه درصدی از درآمد ناخالص برای شرکت‌هایی که بنا به انتقال آنها بوده و انتقال نیافته‌اند مطرح شده که لازم است دستگاه‌های متولی  گزارش کار در این خصوص و در موضوعات دیگر مطرح شده منتشر کنند که اگر این موارد انجام نشده، به مردم اطلاع بدیم و آنها را از موانع کار آگاه سازیم.

 نماینده بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: از مراجع و دستگاه‌های نظارتی درخواست ورود به اقدامات صورت گرفته در گذشته مانند جانمایی غلط نیروگاه شازند و ترک فعل‌های دیگر تا به امروز را توسط مسئولین وقت به جد خواستاریم، ان شاالله همانطور که شاهد پیشرفت ایران اسلامی در گذشته و امروز بوده‌ایم در آینده نیز قله‌های علم و فناوری را بیش از پیش زیر سایه رهبر عزیزمان فتح کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها