کد خبر: 534477
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۲:۴۹
| |

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

سرانه آموزشی در برخی نقاط خراسان جنوبی به کمتر از ۲ مترمربع می‌رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند بهسازی و مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیز تخریبی هستند، اظهار کرد: سرانه آموزشی در برخی از مساکن مهر شهر بیرجند به کمتر از دو متر مربع می‌رسد و در مدارس حاشیه شهر بیرجند نیز با سرانه آموزشی کشور فاصله زیادی داریم.

سرانه آموزشی در برخی نقاط خراسان جنوبی به کمتر از ۲ مترمربع می‌رسد
کد خبر: 534477
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۲:۴۹

محمود چاوشان، امروز چهارشنبه ۶ بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: در خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی وجود دارد و هم اکنون سه هزار مدرسه و ۱۰ هزار کلاس درس با ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد مدارس استان تخریبی هستند، افزود: حدود ۳۸ درصد مدارس استان مشمول عملیات بهسازی و مقاوم سازی هستند و بیش از ۵۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردارند.

چاوشان گفت: هم اکنون ۲۰۰ پروژه با ۵۰۰ کلاس درس و ۹۲ هزار متر مربع فضا در استان در حال ساخت است ک کلیه این ۵۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران  ساخته می‌شود.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: سرانه آموزشی در برخی از مساکن مهر شهر بیرجند به کمتر از دو متر مربع نیز می‌رسد و در مدارس حاشیه شهر بیرجند نیز با سرانه آموزشی کشور فاصله زیادی داریم.  

وی با بیان اینکه اولویت اول ما احداث مدارس در فضاهایی است ک با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و برای تکمیل ۲۰۰ پروژه درحال ساخت نیز به ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، یادآور شد: برای رفع کمبود ۳۰۰ کلاس درس در مساکن مهر استان به ازای هر کلاس درس نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها