کد خبر: 537561
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۳:۱۱:۵۲
| |

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

عقب ماندگی گلستان در تزریق دوز سوم واکسن کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: میانگین تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح کشور ۳۳ درصد است که استان گلستان در این بخش با میانگین کشوری فاصله دارد.

عقب ماندگی گلستان در تزریق دوز سوم واکسن کرونا
کد خبر: 537561
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۳:۱۱:۵۲

سعید گل فیروزی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۴۰ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، در حالی که آمار بستری مبتلایان به کرونا در شبانه روز در استان گلستان 40 نفر بود این میزان در حال حاضر به 140 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا،  وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت شهر استان گلستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، افزود: شهرستانهای گرگان، علی آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آزادشهر و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه تپه در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از فوت پنج نفر از مردم گلستان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و یادآور شد: در شرایط فعلی از مردم استان گلستان درخواست می‌کنیم نسبت به تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم اقدام کنند، تاکنون ۹۶ درصد از مردم گلستان دز نخست و ۸۳ درصد از گلستانی ها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

گل فیروزی، میانگین دریافت دز سوم واکسن کرونا در استان گلستان را ۲۴.۷ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح کشور ۳۳ درصد است که استان گلستان در این بخش با میانگین کشوری فاصله دارد، پیش بینی می شود در سه هفته آینده شرایط سخت کرونایی را در استان گلستان شاهد باشیم و انتظار می رود کل استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی رسانی به مردم در بازار و دستگاه‌های اجرایی منوط به برخورداری از کارت واکسن است، تاکید کرد؛ همه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی جدی باشند و تزریق واکسن را در دستور کار خود قرار دهند تا از گزند کرونا در امان باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها