کد خبر: 537210
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۷:۵۲:۵۰
| |

افتتاح دومین سرمایه گذاری خارجی استان با حضور وزیر اقتصاد در هفته جاری

​مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز از سفر وزیر اقتصاد به این استان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این سفر چند طرح از جمله کارخانه فرو آلیاژ سیلیس و منیزیم در اسلام‌آبادغرب به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح دومین سرمایه گذاری خارجی استان با حضور وزیر اقتصاد در هفته جاری
کد خبر: 537210
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۷:۵۲:۵۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز از سفر وزیر اقتصاد به این استان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این سفر چند طرح از جمله کارخانه فرو آلیاژ سیلیس و منیزیم در اسلام‌آبادغرب به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، حیدریان افزود: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است. 

وی همچنین بیان داشت: کارخانه فرو آلیاژ اسلام آباد غرب سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

حیدریان در ادامه به جذب سرمایه‌گذاری در استان به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد : دولت برای بازسازی هر واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده، ۳۰۰ میلیون تومان وام ۹.۵ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه ارائه می‌کند که فرصت مناسبی برای نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق است.

حیدریان به مصوبه دولت برای پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن اشاره کرد و گفت: تنها شرط پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان این است که حساب وام گیرنده در شعبه عامل باشد. 

او همچنین شرط داشتن معدل حساب یا سپرده گذاری برای پرداخت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان را نادرست و خلاف مصوبه دولت دانست.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از این نشست خبری، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ دعوت کرد و گفت: دولت این تسهیلات را با بهره‌ ٨ تا ۱۲ درصد با هدف اشتغال‌زایی برای تأسیس یا توسعه طرح‌های تولیدی در حوزه‌های گردشگری، راهداری، کشاورزی و صنعت ارائه می‌کند.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه با اهداء هدیه و لوح تقدیر قدردانی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها