۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان از زندان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر، ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان از زندان آزاد شدند.

۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان از زندان آزاد شدند
کد خبر: 537186
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۳۵:۱۶

اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در جریان آزادی زندانیان نیازمند از زندان جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا بیستم بهمن ماه تعداد 239 زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه امروز در حوزه زندان و قوه قضائیه اقدامات صورت گرفته  قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، گفت:  باید قدردان این انقلاب و خون شهدا باشیم.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: هر سال در ایام‌الله دهه فجر یک روز از این ایام مبارک اختصاص به دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی و قضات استان با زندانیان و بازدید از زندان داشت که امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه به لحاظ کمی و تعداد همکاران با محدودیت برگزار می‌شود، امیدواریم خروجی این دیدارها و رسیدگی به مشکلات زندانیان مثبت باشد.

وی تصریح کرد: امروز تعداد ۵۷ زندانی جرائم غیر عمد در این مراسم بصورت نمادین از زندان آزاد خواهند شد و تا ۲۲ بهمن این تعداد به ۱۱۰ زندانی افزایش خواهد یافت که جا دارد از زحمات و همراهی قضات و اداره زندان‌ها تقدیر کنیم.

صادقی نیارکی افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ بهمن ماه تعداد ۲۳۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌ها آزاد شدند که در مقایسه با  سال ۹۹ تعداد  ۳۹ نفر افزایش داشته است، البته تا پایان سال جاری ۴۰ روز زمان باقی است که این مقدار تا پایان سال قطعا افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مسؤولان دستگاه قضایی و امور زندان‌ها مکلف به اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوه قضائیه هستند، ادامه داد: از تأکیدات ریاست قوه قضاییه  تکریم مراجعین و حتی متهمین  و محکومان پرونده است و توجه به این مقوله هیچ منافاتی با رسیدگی قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه ندارد  و در این حوزه اهتمام جدی میان مسؤولان دستگاه قضایی وجود دارد.

صادقی نیارکی وجود جسارت و شجاعت را پیوست لاینفک مقام قضایی بیان کرد و گفت: برخورد قاطع  و اجرای عدالت در عین حال رعایت تکریم  از مصادیق عناوین مذکور است.

وی به موضوع اعزام زندانیان به مراجع قضایی اشاره‌ای کرد و اظهار کرد: تلاش مجموعه دستگاه قضایی و اداره زندان‌ها بر این است که اعزام زندانیان به دادگاه را به حداقل برسانیم، اما در صورت نیاز، ضرورت و درخواست مقام قضایی برای حضور زندانی در دادگاه باید این امر با رعایت ضوابط و مراقبت‌های حفاظتی صورت گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها